شناسهٔ خبر: 31853310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدردانی از برخورد قضایی با واحدهای صنعتی مزاحم درقشم

بندرعباس- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان از ورود به موقع دستگاه قضایی در قضیه مجوزهای ساخت و ساز واحدهای صنعتی مزاحم در داخل شورای قشم قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در 30 کیلومتری شهر سوزای قشم با 5 هزار نفر جمعیت، چند کارخانه فراوری ماهی احداث شده که بخاطر بی توجهی به جانمایی کارخانه ها و توجه نکردن به مسائل زیست محیطی بوی تعفن و گنداب این کارخانجات مردم این شهر و گردشگران را آزار می دهد.
وی ادامه داد: درحالی که این منطقه بهترین و مرتفع ترین مکان ساحلی است که می توان از آن به عنوان مکانی تفریحی و گردشگری عمومی و مکانی برای اشتغال و درآمدزایی شهروندان باشد، این بی توجهی موجب پایین آمدن کیفیت زندگی و اعتراض شهروندان این منطقه شده است.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان داشت: این مکان به چند نفر واگذار شده و آنها با احداث کارخانه پودر ماهی و الکل در چند صد متری روستا و در جوار پارک و ساحل، آلودگی هوا و محیط زیست را به وجود آورده اند.
اسماعیلی گفت: اما نکته حائز اهمیت اینکه در این مکان زیبا و بر روی تپه مشرف به ساحل، ویلایی برای استفاده شخصی بنا شده که مانع استفاده عموم از این مکان مرتفع و کم نظیر می شوند و با احداث نوار نقاله در دریا این قسمت از ساحل مانع نیز ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی صدور مجوز و کارشناسی جانمایی واحدهای تولیدی گفت: فلسفه ایجاد کارخانه الکل درکنار ساحل سوزای قشم جای سئوال دارد؟ ضمن اینکه به گفته رییس شورای روستا تا کنون حتی یک قطره الکل در این کارخانه تولید نشده است، مسوولان در واگذاری مجوزها دقت بیشتری کنند.
دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان هرمزگان از مطالبات زیست محیطی شهروندان شهر سوزای قشم حمایت کرد.
اسماعیلی یاد آور شد: به دلیل توجه و ورود به موقع دادستان قشم به موضوع حقوق شهروندی، بررسی معضلات زیست محیطی و جلوگیری از تجاوز به حریم دریا و ساحل خواری و همچنین واگذاری بخش دیگری از ساحل این شهر برای پرورش میگو جای قدردانی دارد.
9887/6048

نظر شما