شناسهٔ خبر: 31843372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

98؛ سال جهش عظیم استان در حوزه گردشگری باشد

استاندار هرمزگان گفت: هرچه میزان رضایت گردشگران بیشتر باشد برنامه پایدار تبلیغی برای معرفی و تشویق برای سفر به استان و رونق اقتصادی هرمزگان افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در آیین افتتاح ستاد اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی اظهار داشت: علاقه‌مند بودم کارهای بزرگتری برای نوروز امسال انجام می‌شد امیدوارم با برنامه جامع برای نوروز آینده شاهد تحول در استان باشیم.

وی افزود: در موضوع ورودی‌های شهر یک سال است پیگیرم اما نتیجه لذت‌بخش و تغییر اساسی به‌وجود نیامده است، می‌خواهیم برای سال آینده ورودی‌های شهر بندرعباس زیباترین ورودی‌های کشور باشد، برای این منظور از پیمانکاران کاربلد استفاده، و  معماری خوب و بومی بهره برده شود و فرماندار نیز گزارشات مرحله‌ای به استانداری بدهد.

وی تهیه و تولید اپلیکیشن موبایلی جامع معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان را از نیازهای مغفول مانده هرمزگان دانست و گفت: باید با محوریت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان این اپلیکیشن تولید و زیبایی‌های استان را به تصویر کشید و در خصوص آن‌ها مطلب نوشت، این موضوع یکی از خلأهای جدی استان است.

استاندار هرمزگان با درخواست از شهرداری برای واگذاری پارکینگی که در مجاورت اسکله شهید حقانی وجود دارد به سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر نیز موظف است به سرعت نسبت به ساخت یک سالن سرپوشیده و در نظر گرفتن تمامی امکانات رفاهی در آن، زمینه رضایت مسافران دریایی را فراهم سازد.

وی با تاکید انجام سریع امور سرمایه‌گذاری در استان گفت: از آنجایی که باید در سال 98 جهش عظیم در گردشگری استان رخ دهد نباید کارهای مردم معطل بماند و ظرفیت‌های گردشگری با سهل‌انگاری و عدم جذب سرمایه‌گذار در معرض نابودی قرار گیرند.

همتی تاکید بر انجام تمامی این برنامه‌ها را نیمه نخست سال آینده را وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان دانست و گفت: سازمان بنادر موظف است از بخش خصوصی حمایت کند و کشتی‌های گردشگری جدید را با توجه به خطرزا بودن کشتی‌های چوبی و مستعد بودن آنها برای حوادث خطرناک را جایگرین کند.

استاندار هرمزگان، تعبیه پارکینگ‌های طبقاتی را از نیازهای اساسی شهر بندرعباس عنوان کرد و افزود: شهرداری مکلف است با احداث این پارکینگ‌ها زمینه ورود خودرو به سواحل را کنترل کند و با نصب آلاچیق‌های سنتی سواحل را پذیرای حضور مسافران و شهروندان کند.

وی در پایان اظهار داشت: ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه گردشگری می‌بایست در رسانه ملی به نمایش در آید و در پایان سال 98 شاهد تغییرات اساسی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان باشیم و فضای مطلوبی برای حضور بیشتر مهمانان نوروزی فراهم کنیم.

انتهای پیام/88045/

نظر شما