شناسهٔ خبر: 31840720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 500 تن از در راه ماندگان توسط ارتش اسکان یافتند

شاهرود-ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 58 تکاور ذوالفقار گفت: حدود 500 تا 600 تن از مسافران گرفتار در برف درجاده های شمالی شهرستان شاهرود، در تأسیسات متعلق به ارتش در این شهرستان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ علیرضا فخرآبادی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از بارش برف و کولاک شدید در محورهای شمالی شاهرود، ارتش نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد بحران شهرستان از ابتدا پای کار بوده و نیروها و تجهیزات خود را برای کمک به مردم به محل فرستاد.
وی با بیان اینکه از صبح سه شنبه تاکنون 100 تن از نیروهای ارتش در محورهای شمالی شاهرود حضور یافتند، تصریح کرد: به این منظور 6 دستگاه خودروی نفر بر (اشمیت) ، 6 دستگاه خودروی آمبولانس و 10 خودروی سبک به مناطق فرستاده شده و عملیات پشتیبانی و امداد رسانی به در راه ماندگان را انجام دادند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 58 تکاور ذوافقار یادآور شد: به دلیل برف سنگین و سخت بودن رفت و آمد در جاده، هموطنان با خودروهای کرایس به محل های اسکان در پادگان چهل دختر، زینبیه، اتاق های دژبانی ورودی پادگان، خانه های سازمانی و نیز روستاهای اطراف رسانده شدند.
فخرآبادی با اشاره به پذیرایی از مسافران با غذاهای گرم، تأکید کرد: عملیات امداد رسانی به گرفتار شدگان تا زمان برطرف شدن بحران ادامه یافته و نیروهای ارتش در کنار دیگر اعضای ستاد بحران شهرستان آماده خدمت به مسافران هستند.
به گزارش ایرنا، راه های ارتباطی شاهرود- آزادشهر و شاهرود - گرگان استان گلستان به خاطر برف شدید از صروز سه شنبه بسته است.
بارش برف در این محورها از یکشنبه شب آغاز شد.
شاهرود از سه محور به استان گلستان مرتبط است.
راه شاهرود - گرگان که از جنگل توسکستان می گذرد 130 کیلومتر است.
راه شاهرود - آزادشهر نیز که از گردنه خوش ییلاق عبور می کند 120 کیلومتراست.
راه شاهرود - رامیان نیز که از جنگل اولنگ گذر می کند 110 کیلومتر است اما به خاطر نبود برخی زیر ساخت ها پلیس راه آن را در طول سال بسته اعلام می کند.
7359/6167

نظر شما