شناسهٔ خبر: 31840437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت بلیت هواپیما در سال ۹۸ گران می‌شود؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت: بهای بلیت هواپیما در تعطیلات نوروز مطابق با قیمت‌های آذر ماه تعیین شده که هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در قیمت به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، در ایام نوروز سفرها به خصوص سفرهای خارجی رونق می‌گیرد که بهترین راه برای این سفرها استفاده از حمل‌ونقل هوایی و سفر با هواپیماست.

در این رابطه مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره قیمت بلیت هواپیما در تعطیلات نوروز اظهار کرد: قیمت بلیت پروازها براساس توافقی که شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند در تعطیلات نوروز ۹۸ همانند نرخ آذر ماه است که نرخ‌های اعلامی بر روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران قرار دارد و به تمام دفاتر مسافرتی و آژانس‌ها نیز اعلام کردیم که حق ندارند بالاتر از این نرخ بفروشند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده نرخ‌های بالاتر از نرخ‌های مصوب می‌توانند به تیم نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند و سازمان برخورد لازم را با آنها خواهد کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال ۹۸ پس از تعطیلات نوروز بیان کرد: معمولا در زمان پیک پروازها و افزایش تقاضا برای بلیت که نرخ‌های آذرماه را اعمال می‌کنیم و بعید به نظر می‌رسد بعد از عید تغییری در قیمت‌ها ایجاد شود، مگر اینکه شرایط تامین ارز، نرخ آن و سایر فاکتورهای تاثیرگذار در بهای تمام شده بلیت ها تغییر پیدا کند.

وی افزود: اگر شرایط به همین صورت باشد، بعید است افزایش قیمت بلیت هواپیما را شاهد باشبم که بستگی به شرایط آن موقع دارد و اکنون امکان اظهارنظر در این باره وجود ندارد.

اسعدی سامانی درباره روند سفرهای خارجی در نوروز ۹۸ گفت: به نظر نمی‌رسد شاهد افزایش سفرهای خارجی در نوروز نسبت به سال گذشته باشیم و کاهش تعداد این سفرها محتمل است.

وی در خصوص هزینه کمتر سفرهای خارجی نسبت به سفرهای داخلی بیان کرد: نمی‌توان به طور مطلق در این زمینه اظهارنظر کرد بلکه بستگی به زمان سفر دارد و مقصد و روزهای سفر دارد و اینگونه نیست که هزینه سفرهای خارجی از سفرهای داخلی کمتر باشد.


نظر شما