شناسهٔ خبر: 31840297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام یک هزار و ۷۷۷ عملیات آتش نشانی در بروجرد

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد با اشاره به کاهش آمار حوادث نسبت به سال گذشته در این شهرستان گفت: امسال هزار و ۷۷۷ عملیات آتش‌نشانی در بروجرد انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمد غفاری گفت: سازمان آتش‌نشانی این شهرستان با توجه به رسالتی که دارد در سال آمار و حوادث چهارشنبه هر هفته را اطلاع‌رسانی کرده، آمار اتفاقات و حوادث در بروجرد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: ما برای جلوگیری از حوادث در چهارشنبه‌سوری شروع به آماده‌سازی امکانات و تجهیزات مختص به این روز کرده‌ایم، ۸۰ درصد این موضوع به شکل آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی جوانان و مردم است، به همین دلیل ما حدود ۲ هزار تراگ تک‌برگی چاپ کرده‌ایم و همکاران نیز در معاونت آموزش نسبت به پخش آن‌ها در مدارس از نیمه دوم بهمن اقدام کرده‌اند، مابقی این تراک‌ها در ۴ ایستگاه سطح شهر بین عابرینی که از این مسیر‌ها تردد داشته پخش شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد عنوان کرد: خودرو‌های اطفائیه به‌ویژه موتورسیکلت‌های گشت آتش نشانی را در سطح شهر مستقر کرده‌ایم ما به هیچ عنوان مخالف برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری در بین مردم نیستیم. به حکم وظیفه و رسالتی که داریم می‌خواهیم کنار مردم باشیم و سعی می‌کنیم از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه مدیران آموزش ما در بروجرد هر زمانی را که برای آموزش مناسب می‌بینند همراه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به محل آتش‌نشانی می‌آیند تا از امکانات فرهنگی و آموزش‌های ما بهره ببرند یا ما تیم‌های آموزشی خود را به‌صورت مداوم به مدارس اعزام می‌کنیم، تعامل خوبی بین ما و مراکز آموزشی وجود دارد.

غفاری با اشاره به نقش پدر و مادر برای کنترل فرزندان در شب چهارشنبه‌سوری گفت: پدر و مادر نقش مهمی در برگزاری این جشن دارند، سال‌های گذشته امکانات برگزاری کمتر بود و خطرات و اتفاقات بیش‌تر بود، امروزه با ورود امکانات و وسایل محترقه متنوع مهار آن هم آسان‌تر شده، پدر مادر‌ها می‌توانند با کنترل و نظارت شبی به‌یادماندنی را برای فرزندان خود فراهم کنند.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: با تدابیر و فرهنگ‌سازی که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی داشته‌ایم با نزول آمار اتفاقات و حوادث روبه‌رو شده‌ایم، ما سال گذشته ۹ مورد حریق در شب چهارشنبه‌سوری داشتیم که این حریق‌ها اطفا شد؛ تعداد مصدومین ما در سال گذشته ۱۲ نفر بود که تعدادی از آن‌ها در اورژانس بستری و تعدادی هم به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

غفاری اظهار داشت: از همشهریان خواهش داریم که از نگهداری مواد محترقه و ساخت وسایل آتش‌زا به‌ویژه در زیرزمین و منزل و از حمل مواد محترقه و انفجاری در جیب لباس و یا کیف خوداری کنند، هم‌چنین از پرتاب مواد محترقه مانند فشفشه به‌سمت افراد، درخت‌ها، بام منازل و از برپایی آتش در معابر باریک و نزدیک به پست‌های برق، ایستگاه فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری کنند.

وی ضمن اشاره به انجام هزار و ۷۷۷ عملیات در موارد مختلف در امسال افزود: سازمان آتش‌نشانی در حال حاضر با ۴ ایستگاه عملیاتی که ایستگاه شماره یک هم ستاد فرماندهی و هم ایستگاه عملیاتی بوده از تاریخ ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین آماده‌باش است، در این تاریخ مرخصی‌ها و رفت‌وآمد کارکنان به بیرون شهر کمتر می‌شود و به‌صورت شیفت‌های ۲۴-۴۸ ساعت با تمام امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد در خدمت همشهریان بروجردی هستند.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد با معرفی سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی به مردم و فعالیت شبانه‌روزی آن عنوان کرد: با رعایت اصول ایمنی چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/د

۱۷۷۷ عملیات آتش‌نشانی در بروجرد انجام شد

نظر شما