شناسهٔ خبر: 31836269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کانادا ماموریت های نظامی خود را در عراق و اوکراین تمدید کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع و امور خارجه کانادا روز دوشنبه به طور مشترک از تمدید ماموریت های آموزش نظامی این کشور در عراق و اوکراین خبر دادند.

قرار بود این دو ماموریت در پایان ماه مارس پایان یابد ولی نگرانی های امنیتی ادامه دارد. در عراق، کانادا تا پایان ماه مارس سال 2021 در چارچوب ماموریت ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش، 250 نیروی ویژه ای را که به نیروهای امنیتی عراق مشاوره و آموزش می دهند، به علاوه چندین بالگرد جنگنده خود را حفظ خواهد کرد.
به گفته مقامات، ممکن است در صورت لزوم، تعداد این نیروها به 850 تن افزایش یابد و این نیروها همچنین به اردن و لبنان برای تقویت قابلیت های امنیتی خود کمک خواهند کرد.
کانادا از سال 2014 پشتیبانی هوایی، حمایت پزشکی و آموزش نظامی در اختیار نیروهای عراقی قرار می دهد.
هارجیت ساجان Harjit Sajjan، وزیر دفاع کانادا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "ما به پیشرفت پایدار و قابل توجهی دست یافته ایم ولی می دانیم که به کار بیشتری نیاز است. ما باید هم اکنون اطمینان حاصل کنیم که داعش هیچگاه نتواند خود را بازسازی و امنیت عراق را تهدید کند".
در اوکراین، حدود 200 نیروی کانادایی تا پایان ماه مارس سال 2022 به ارائه تسلیحات، مهندسی نظامی، پشتیبانی، پاسبانی نظامی و آموزش پزشکی ادامه خواهند داد.
از سال 2015 کانادا نزدیک به 11 هزار سرباز کانادایی را آموزش داده است.
کانادا همچنین از دوم تا چهارم ماه ژوئیه در تورنتو میزبان سومین کنفرانس اصلاحات در اوکراین خواهد بود.
کریستیا فریلند Chrystia Freeland، وزیر امور خارجه کانادا، نیز اعلام کرد: "اوکراین می تواند همچنان روی حمایت تزلزل ناپذیر کانادا حساب کند".

نظر شما