شناسهٔ خبر: 31834886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چله کمان ورزش خراسان رضوی آماده پرتاب استعدادهای جدید به دنیای ورزش قهرمانی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تقویت زیر ساخت های لازم برای کشف استعدادهای برتر ورزشی در رده های سنی پایه و معرفی آنها به دنیای ورزش قهرمانی یکی از برنامه های اساسی ورزش خراسان رضوی در سال 97 بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرزاد فتاحی درباره مهمترین اقدام های ورزشی چله کمان ورزش خراسان رضوی آماده پرتاب استعدادهای جدید به دنیای ورزش قهرمانیاین اداره کل در سال 97 افزود: در این سال 44 ملی پوش خراسان رضوی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اندونزی شرکت کردند و 27 مدال ارزشمند برای کشورمان به دست آوردند.

وی ادامه داد: امسال یکی از برنامه های اساسی اداره کل ورزش استعدادیابی ورزشی دختران و پسران مناطق مختلف استان در سنین پایه بود که این استان در المپیاد ورزشی استعدادیابی سنین پایه کشور هم در رده دوم قرار گرفت.

وی با اشاره به درآمدزایی 4 میلیارد و 350 میلیون تومانی حوزه ورزش استان در سال 97 افزود: از منابع وزارت ورزش و جوانان هم حدود 8 میلیارد تومان سهم خراسان رضوی بود که بخش عمده ای از این منابع صرف توسعه زیرساخت ها و ورزش همگانی، سالن های ورزشی و تقویت تیم های ورزشی استان شد.

فتاحی خاطرنشان کرد: بهسازی استادیوم ورزشی مجموعه ورزشی ثامن الائمه مشهد و تکمیل استادیوم های ورزشی نیشابور  و سبزوار از طرح هایی بود که عمده عملیات تکمیل آن در سال 97 انجام شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای حضور موفق ورزشکاران استان در المپیک 2020 افزود: در سال 98  ستاد بازی های المپیک را برای حضور با اقتدار ورزشکاران خراسان رضوی در المپیک 2020 توکیو تشکیل خواهیم داد.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز درباره وضعیت ورزش بانوان این استان در سال 97 گفت: در این سال توسعه ورزش همگانی برای بانوان اولویت اصلی سیاست گذاری ورزش بانوان بود.

فهیمه سروری افزود: امسال در طرح توانمند سازی زنان روستایی حدود هزار و 400 نفر از بانوان روستاهای استان مورد سنجش ساختار قامتی قرار گرفتند.

وی با اشاره به درخشش بانوان ورزشکار این استان در رده های ملی و بین المللی در سال 97 خاطرنشان کرد: در این سال 42 بانوی ورزشکار عضو تیم های ملی، 19 مربی و سرمربی تیم های ملی و 8 داور ملی از خراسان رضوی برای تیم های ورزشی بانوان ایران افتخار آفرینی کردند.

شهرستان نیشابور یکی از شهرستان های موفق خراسان رضوی در توسعه زیر ساخت های ورزش چله کمان ورزش خراسان رضوی آماده پرتاب استعدادهای جدید به دنیای ورزش قهرمانیهمگانی و معرفی ملی پوشان شاخص در رشته هایی از جمله شنا، سنگنوردی، والیبال نشسته و ورزشهای رزمی است.

زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور یکی از اماکن ورزشی این شهرستان است که با وجود کلنگ زنی آن از سال 74 هنوز تکمیل نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور درباره روند تخصیص اعتبار و پیشرفت این طرح ورزشی گفت: در سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان نیشابور و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 80 میلیارد ریال اعتبار در سال 97 برای تکمیل ساخت استادیوم ورزشی مجموعه انقلاب نیشابور اختصاص یافت و 70 میلیارد ریال دیگر هم در سال 98 به این طرح بزرگ ورزشی اختصاص خواهد یافت.

ترشیزی افزود: محوطه سازی، زیر سازی چمن مصنوعی، ایجاد رختکن، سرویس های بهداشتی و برج های نوری از اقداماتی بود که امسال برای تکمیل این مجموعه اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت 98 هم چمن مصنوعی این ورزشگاه نصب خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور افزود: توسعه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در مناطق روستایی این شهرستان در حوزه ورزش همگانی و درخشش تیم های ورزشی این شهرستان در رشته هایی همانند بسکتبال، شنا و بدمینتون در سطح کشور گوشه ای از کارنامه عملکرد ورزش شهرستان نیشابور در سال 97 بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشمر هم گفت: در سال 97 در بحث زیر ساخت ها شاهد تخصیص چله کمان ورزش خراسان رضوی آماده پرتاب استعدادهای جدید به دنیای ورزش قهرمانیاعتبار بودیم و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی توانستیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

محمد شایگان افزود: استخر آبگرم کوثر کاشمر که از سال های گذشته برای تعمیرات در انتظار تامین اعتبار بود با هزینه بیش از 2 میلیارد تومان  امسال بازسازی و آبگیری شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در دهه فجر امسال نیز استخر دیگری با هزینه بیش از 7 میلیارد تومان با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و با بهره گیری از تجهیزات  نوین افتتاح شد تا یکی از مشکلات شهروندان در کمبود فضای مناسب آبی تا حدودی حل شود.

جواد رستم زاده خبرنگار صفحه ورزشی روزنامه قدس هم گفت: در سال 97 شاهد 2 اتفاق مهم در ورزش استان بودیم، یکی تغییر در مدیریت ورزش استان و دیگری حمایت شهرداری مشهد از ورزش قهرمانی در شهر مشهد.

وی افزود: تیم فوتبال پدیده که به علت مشکلات مالی رفته رفته به سرنوشت ابومسلم و حذف از گردونه لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور نزدیک می شد با کمک های مالی قابل توجه شهرداری و تغییر مدیریت هم اکنون از تیم های مدعی قهرمانی در لیگ به شمار می رود.

تیم والیبال پیام مشهد هم در نخستین حضورش با حمایت شهرداری مشهد توانست برای اولین بار در تاریخ والیبال خراسان به مقام سوم مشترک لیگ دست یابد.

جواد رستم زاده ادامه داد: در ورزش همگانی نیز طبق آمار، خراسان رضوی در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: باید تمرکز زدایی در استان صورت بگیرد و همه ورزش استان به مشهد معطوف نباشد چرا که در این صورت به شهرستان های دیگر ظلم خواهد شد.

جواد نوروزی هیمالیا نورد فاتح اورست و دارنده نشان آسیایی پلنگ برفی ایران درباره کارنامه ورزش خراسان رضوی در سال 97 می گوید: اگر تاثیر مسائل اقتصادی بر ورزش کشور را در نظر بگبربم، کارنامه ورزش خراسان رضوی در سال  نمره قبولی می گیرد.

وی البته افزود: چندان به سال 98 خوشبین نیستم چرا که افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی ناشی از آن قطعا اعزام های برون مرزی ورزشکاران و به ویژه کوهنوردان را در سال 98 تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مهدی روزبهانه رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی و یکی از هیات های برتر و موفق ورزشی کشور در سال 97 هم درباره افتخارت دوچرخه سواران خراسان رضوی در این سال گفت: هیات دوچرخه سواری استان در سال 97 در اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات آسیایی 2019 نقش اساسی داشت و از چهار ورزشکار اعزام شده به این مسابقات سه نفر از خراسان رضوی بودند.

وی ادامه داد: در رشته سرعت نیز سه سال پیاپی به مقام قهرمانی رسیدیم و در رشته استقامت نوجوانان نیز قهرمان شدیم.

روزبهان اضافه کرد: نوجوانان و جوانان خراسان رضوی، همیشه در اردو های تیم ملی حضور دارند و سهم قابل توجهی از افراد دعوت شده به اردوها را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: در حوزه دوچرخه سواری بانوان نیز عملکرد استان مناسب بود و توانستیم مقام نایب قهرمانی کشور را از آن خود کنیم.

از درخشش کم نظیر جوانان مناطق روستایی، محروم و کم برخودار خراسان رضوی در رشته های مختلف ورزشی تا حضور پرتعداد ورزشکاران این استان در تیم های ملی و کسب مدال برای کشورمان نشان از ظرفیت مثال زدنی ورزش خراسان رضوی در بخش های مختلف دارد.

استعدادهایی که اگر به درستی شناسایی شوند و پرورش یابند، در آینده ای نزدیک پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی جهانی به اهتزار درخواهند آورد.

نظر شما