شناسهٔ خبر: 31834317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید شورای روابط عمومی مسلمانان آمریکا برمقابله با نفرت افکنی

تهران- ایرنا- «هدی هوا» مدیر دفتر واشنگتن شورای روابط عمومی مسلمانان آمریکا روز دوشنبه در پی حملات تروریستی نیوزیلند، بر مسؤولیت شرکت های بزرگ فناوری برای مقابله با نشر آنلاین نفرت افکنی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، وی بهترین راه برای مقابله با انتشار پیام های بد در شبکه های اجتماعی را جایگزین کردن آن با پیام های خوب دانست و گفت: بلافاصله پس از حملات نیوزیلند، با فیس بوک و یوتیوب تماس گرفتیم تا در زمینه حذف ویدئوهای مربوط به این حملات و پپام افرادی که آن را مورد تمجید قرار دادند، به ما تضمین داده شود؛ زیرا نمی خواهیم این کامنت ها از طریق اینترنت نشر داده شود.
فیس بوک و یوتیوب قبل از حذف ویدئوهای مربوط به حملات تروریستی نیوزیلند، به دلیل پخش این فیلم ها بشدت مورد انتقاد قرار گرفتند.
در همین حال، «مایا گارلیک» مدیر فیس بوک در استرالیا و نیوزیلند، گفت که فیس بوک هر گونه پیام حمایتگرانه و تمجیدآمیز از این جنایت و عامل آن را حذف کرده است.
گوگل نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یوتیوب پیام هایی با مفاهیم شوک آور و خشونت بار را به محض مطلع شدن از آن، برداشته است.
تیراندازی روز جمعه در دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند، 50 کشته و 48 زخمی برجا گذاشت. عامل این حملات از عقاید نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه برخودار بوده و ابراز داشته که از مسلمانان و افرادی که به دین اسلام گرویده‌اند، بیزار است.
عامل حملات نیوزیلند همچنین در مانیفست (دیدگاه سیاسی) خود از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تقدیر و تمجید کرده است. در عین حال، کاخ سفید هر گونه ارتباط بین عامل حملات تروریستی نیوزیلند با ترامپ را رد کرده و حمایت این فرد را از رئیس جمهوری آمریکا غیر منصفانه خوانده است.
ترامپ روز جمعه حملات تروریستی نیوزیلند را به عنوان قتل عامی هولناک، محکوم کرد و کاخ سفید نیز آن را اقدامی شرارت آمیز در جهت نفرت افکنی برشمرد.
اروپام**9109**شبس**1613

نظر شما