شناسهٔ خبر: 31832093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: جنایت نیوزیلند نسخه‌ای از افکار ترامپ است

بیروت -ایرنا-شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به قتل عام مسلمان در مساجد نیوزلند گفت: این جنایت نسخه ای از ترامپ و افکار او در زمینه نژادپرستی است که خود بدان اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، وی در مراسمی در حسینیه شهرک قبریخا گفت: آمریکا امروز در راس ستمکاران و ظالمان جهان بوده و هیچ فساد، قتل ، جنایتی ، نقض حقوق بشری و ویرانگری در جهان نیست مگر اینکه این کشور به شکل غیرمستقیم و مستقیم پشت پرده آن باشد.
وی ادامه داد، هدف امریکا سیطره برجهان بوده و این کشور به عقاید ، اندیشه ها و فکر دیگری احترام نمی گذارد و خواهان این است که خود تنها روزی زمین زندگی کند.
این مقام حزب الله لبنان افزود: آمریکا تنها به منافع خود و مردم این کشور می اندیشد و رئیس جمهوری این کشور همیشه اعلام کرده و می کند که در هر موضعگیری منفعت مالیات پردازان آمریکایی باید در نظر گرفته شود و با توجه به منافع آنها می تواند حوادثی مانند ناکازاکی، هیروشیما و بمب های هسته ای و اتمی که صدها هزار نفر را قتل عام می کند، بوجود آید.
نعیم قاسم خاطر نشان کرد، ممکن است ویرانی یمن، عراق و فلسطین، سوریه و افغانستان و کشورهای دیگر جهان و حتی دخالت در ونزوئلا نیز به این دلیل باشد تا مردم آمریکا تحت حکمرانی حاکمان ظالم خود در آسایش باشند ولو اقدامات آنها منجر به نابودی بشریت شود.
وی افزود: ما اکنون در مواجهه حقیقی با آمریکا قرار داریم که این مواجهه تنها نظامی نیست بلکه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است در حقیقت مواجهه با آمریکا در کلیه ابعاد آن پیوسته وجود دارد و خود آمریکایی ها اذعان می کنند که جنگ نرم و طولانی به تنهایی کفایت نمی کند بلکه تلاش می کنند تا مردم جهان را به قبول رویکردهای خود مجاب کند و اراده های آنها را سست سازند.
قاسم در ادامه تاکید کرد که تحریم های آمریکایی علیه مقاومت نیز جزیی از این جنگ است اما این به معنای موفقیت آمریکا در این جنگ نیست بلکه صبر و استقامت که جز لاینفک مقاومت است باعث پیروزی آن خواهد بود.
به گفته وی همانطور که سوریه طی هشت سال گذشته در برابر آنها ایستاد و فلسطین در طول سال های طولانی در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و آنها نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
معاون دبیر کل حزب الله اضافه کرد که جنایت نیوزلند نسخه ای از ترامپ و افکار وی است و خود عامل کشتار نمازگزارن مساجد این کشور خود اعتراف کرده که راهنمای او ترامپ بود و جنایت صهیونیست ها نیز نسخه ای دیگر از اقدامات ترامپ و باورهای او است. امروز ترامپ نمونه ای از ظلم و سلطه طلبی و یک خطر علیه بشریت است.
وی تاکید کرد که مقاومت با همه توان نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی خواهان مواجهه با تجاوزات آمریکایی و اسرائیلی بوده و این تنها راه حل است و هر چقدر مقاومت متحدتر باشد در این مسیر موفق تر خواهیم بود.
معاون حزب الله درخصوص پرونده فساد مالی نیز گفت: حزب الله در کارزار انتخاباتی خود مبارزه با فساد را اعلام کرد و شعار آن «حمایت می کنیم و بنا خواهیم ساخت» بود و این شعاری صرفا لفظی برای گمراه سازی افکار عمومی نبود بلکه شعاری حقیقی بود مقاومت از لبنان حمایت کرده و خواهد کرد و در مسیر ساخت وضعیت داخلی لبنان حرکت می کند.
قاسم همچنین تاکید کرد که مواجهه ما بافساد با ادله و شواهد و ارقام خواهد بود و مقاومت هیچ جناح و طایفه ای را مورد حمله قرار نمی دهد بلکه مقصود تنها فاسدان هستند تا فساد آنها متوقف شود و این امر را از طریق شورای وزرا و فعال کردن دستگاه های نظارتی و پیشنهاد قوانین در مجلس نمایندگان و محاکمه متهمان در دادگاه و همراهی مردمی دنبال خواهیم کرد تا این فساد و عاملان آن در همه اشکال مهار شوند.
خاورم**9366*1436*

نظر شما