شناسهٔ خبر: 31822846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

پاشایی: حرکت بر مدار مشارکت جویی، برنامه ریزی، عقلانیت و اعتدال گرایی محور کار بوده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در نهمین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان حرکت بر مدار مشارکت جویی، برنامه ریزی، عقلانیت و اعتدال گرایی محور کار مجموعه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در آخرین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در سال 97 با اشاره به اقدامات دستگاه علارغم محدودیت های مالی، کسب رتبه های تک رقمی کنکور، کسب سه رتبه جشنواره خوارزمی، کسب رتبه سوم در بین ادارات کل در شاخص های عمومی و اختصاصی، کسب رتبه برتر انسانی در جشنواره شهید رجائی را یادآور شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان شد: با وجود بازنشسته شدن 3 هزار و 400 نیرو تا پایان امسال با مدیریت صحیح این کمبود نیروی انسانی را برطرف کردیم.

وی در خصوص آخرین آمار اسکان فرهنگیان در استان افزود: در تابستان 97 بیش از 150 هزار مسافر را در مراکز اسکان پذیرش کرده ایم.

پاشایی در ادامه میزبانی دو برنامه کشوری مسابقات ورزشی دانش آموزی و جشنواره جابربن حیان در تابستان امسال در استان را یادآور شد.

وی گفت: در سال 1397 بیش از 60 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

وی دو رویداد نهضت مشارکت خیرین در توسعه و تجهیز مدارس استان و نهضت توانمندسازی نیروی انسانی در استان را عنوان کرد و افزود: بیش از 86 میلیارد تومان در سال 97 از سوی خیرین تعهد شده و بیش از 80 درصد تحقق یافته است.

پاشایی ضمن بیان اینکه سرانه کتاب در طول 5 سال گذشته از 9 جلد به 11 جلد رسیده است، اجرای سند تحول بنیادین را بعنوان میثاق ملی معرفی کرده و گفت: این سند به بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر می شود.

عاشور اکرمی نیز در این جلسه گفت: مدرسه در سند تحول بنیادین "کانون توسعه محله، تجلی بخش فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، نقطه اتکا دولت با ملت، تامین کننده نیروی انسانی فعال و سالم و متعهد" است.

معاون آموزش متوسطه استان از کسب عناوین مختلف ملی و بین المللی دانش آموزان استان خبر داد و گفت: کسب 8 رتبه برتر کشوری جشنواره جابربن حیان، کسب 9 رتبه برتر کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی، کسب سه رتبه برتر نوزدهمین دوره جشنواره خوارزمی، کسب مدال نقره مسابقات جهانی روبوکاپ و کسب سه مدال در کنکره بین المللی سلول های بنیادی از افتخارات استان در سال 97 محسوب می شود.

 

نظر شما