شناسهٔ خبر: 31822634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

نشست علمی تروریسم درد مشترک؛

عاملی: رفتار‌های نژادپرستانه آمریکا اقلیت مسلمان در جهان را به وحشت انداخته است

باشگاه خبرنگاران

رئیس دانشکده مطالعات جهان گفت: امروز رفتار‌های نژادپرستانه آمریکا باعث ایجاد وحشت در بین اقلیت مسلمان در جهان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف،  جوان حمید رضا مقدم فر رئیس ستاد نشر پیام‌های رهبری به جوانان غربی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست علمی تروریسم درد مشترک با تمرکز بر بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند که صبح امروز(دوشنبه) در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: عامل اصلی حمله تروریستی اخیر اعلام کرده که  اقدام او از تفکرات ترامپ نشات گرفته است و می‌توان گفت که امروز ترامپ مربی معنوی تفکرات نژاد پرستانه است.

وی بیان کرد:ما امروز شاهد نژاد پرستی نوین هستیم و شاهد هستیم که غرب برخلاف ادعای حقوق بشری خود اقدام  می‌کند.

 سید سعید رضا عاملی عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس دانشکده مطالعات جهاناظهار کرد:فاجعه‌ای که در نیوزیلند رخ داد جدید نیست و در طول تاریخ و از زمان قرون وسطی شاهد ظلم و جنگ علیه مسلمانان بوده ایم.در مسیر تاریخ طبل دیگری هراسی از سوی غرب بلند‌تر شد تا جاییکه ما شاهد کشتار آفریقایی‌ها و برده داری بوده ایم

عاملی گفت:اسلام هراسی مشکل ریشه‌ای است و در همین راستا سال ۹۳ رهبری در نامه‌ای که  به جوانان نوشتند به طور حکیمانه با جوانان غربی صحبت کردند٬ چرا که مشکلات امروز جهان در غرب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فاجعه یمن و در خطر بودن ده‌ها میلیون نفر در جهان نشان می‌دهد که تروریسم فراگیر و کشتار جمعی امروز در دستور کار آمریکا قرار گرفته است و  رهبری ریشه چنین موضوعاتی را دور شدن جامعه غرب از خدا و توحید می‌دانند. به همین دلیل هم امروز شاهد داعش اروپایی هستیم. رهبری از جوانان اروپایی خواستند که به طور مستقیم و بدون واسطه قرآن بخوانند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان گفت:اسلام هراسی ریشه در دیگری هراسی دارد که همین دیگری هراسی در طول تاریخ جابه جا می‌شود و در هر برهه یک دشمن و دیگری جدید تعریف می‌شود.

 عاملی با اشاره به اینکه یازده سپتامبر عاملی برای اسلام هراسی بود گفت: داعش ادامه یازده سپتامبر و همان اسلام هراسی جدید است. امروز حتی هراس از جهان عرب را مطرح کردند و  اسلام هراسی را  هم در چارچوب همین مفهوم قرار داده  و  تاکید می کنند که اعراب در آینده‌ای نه چندان دور تسلط جمعیتی در جهان پیدا  می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از یازده سپتامبر تعداد حملات به مساجد افزایش یافت تصریح کرد:اسلام هراسی در غرب نهادینه شده است و ریشه آن را هم می توان در اقتصاد غرب دانست چرا که  تلاش غرب جهت بازایابی برای سلاح‌های خود موجب افزایش صدای طبل اسلام هراسی شده است.

عاملی افزود:ریشه تفکر تروریسم در جدایی از اندیشه توحیدی است و امروز در تفکر سرمایه داری غرب انسان بی ارزش شده و نگاه‌های نژاد پرستانه در جوامع حاکم شده است. امروز جوانان در غرب دیگر مخالف پیگیری چنین روندی هستند و نامه حکیمانه رهبری می‌تواند در این زمینه موثر باشد. امروز اقلیت مسلمانان در جهان در هراس هستند و دلیل این امر به  رفتارهای  نژادپرستانه آمریکا بازمی گردد.

نظر شما