شناسهٔ خبر: 31816451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار آبيک خبر داد:

راه اندازي شهربازي در پارک بعثت و شهيد رجايي / بودجه سال آينده؛ 38 ميليارد تومان

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- شهردار آبيک گفت: در سال آينده هدف‌گذاري شهرداري آبيک تکميل پروژه‌هاي نيمه کاره است چرا که اگر اين پروژه‌ها تکميل و به بهره‌برداري نرسد بر اثر استهلاک، خسارت مضاعف بر شهرداري تحميل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، فرشاد محمدحسيني در نشست‌خبري پايان سال خود به مناسبت روز شهردار و سالروز شهادت شهردار شهيد مهدي باکري از اجراي 40 طرح نوروزي خبر داد و اظهار داشت: اين طرح‌ها شامل مناسب‌سازي و لکه‌گيري معابر، درختکاري و گلکاري، نصب سه سفره هفت سين و 20 المان نوروزي و المان خاص آبيک، پاکسازي نخاله از اطراف شهر آبيک و لايروبي و انتقال حدود 500 کاميون نخاله، آماده‌سازي آتش‌نشاني و عمل به تعهد در زمينه کمک به اردوي راهيان نور و اقدامات ديگر مي باشد.
شهردار آبيک در پاسخ به سئوال خبرنگار آريا در خصوص مبلغ بودجه سال آينده گفت: بودجه سال 97 شهرداري آبيک 300 ميليارد ريال بوده که تاکنون 180 ميليارد ريال آن محقق شده؛ اين در حالي است که با افت محسوس در اختصاص ماليات بر ارزش افزوده به شهرداري مواجه هستيم.با توجه به ظرفيت شهرداري آبيک بخشي از بدهي پيمانکاران به مساوات پرداخت شده است.
مهندس محمدحسيني با اشاره به تصويب بودجه 380 ميليارد ريالي شهرداري آبيک سال 98 به صورت واقع‌گرايانه ادامه داد: از اين ميزان، 170 ميليارد ريال براي هزينه‌هاي جاري و 210 ميليارد ريال براي بخش عمراني در نظر گرفته شده است.
وي گفت:در سال آينده هدف‌گذاري شهرداري آبيک تکميل پروژه‌هاي نيمه کاره است چرا که اگر اين پروژه‌ها تکميل و به بهره‌برداري نرسد بر اثر استهلاک، خسارت مضاعف بر شهرداري تحميل مي‌شود.با توجه به اينکه سال سختي را در پيش رو داريم تلاش مي‌شود شرايط شهرداري رادر وضعيت ثابت نگه داريم و پيگير توجه به ظرفيت‌ها و تملک قطعي بعضي املاک رها شده شهرداري خواهيم بود.
وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود بايد گفت براي رشد و توسعه شهر آبيک لازم است شهر از سمت شمال آبيک توسعه يابد که پيگير اين امر هستيم و از مسئولان ذيربط نيز درخواست همکاري در جهت تحقق اين موضوع داشته ايم .
محمدحسيني ادامه داد: همچنين قول ضمني از استاندار قزوين درباره اصلاح و الحاقيه طرح جامع و تفصيلي شهر آبيک أخذ شده است.
وي توسعه شهر آبيک را از سمت شمال اين شهر ميسر دانست و اضافه کرد: مقدمات لازم براي احداث پل غيرهمسطح در اتوبان آبيک در رايزني با وزارت راه‌وشهرسازي فراهم شده و از وزير دستور مشارکت سه جانبه از سوي شهرداري، شهرک‌هاي صنعتي استان و راه‌وشهرسازي استان قزوين براي تحقق اين مهم أخذ شده است.


شهردار آبيک در اظهار کرد: از محل اعتبارات بازآفريني براي تکميل پروژه‌هاي پارک محلي و فرهنگسراي شهرک فردوس شهر آبيک اقدام مي‌کنيم.
وي همچني  گفت: در ساختار اداري شهرداري نيروي زيادي داريم اما در بدنه نيازمند کارشناسان خوب و مناسب با شهري در حد آبيک هستيم که از استاندار قزوين درخواست شده در جذب بدنه شهرداري از نيروهاي بومي مساعدت شود.
وي در خصوص وضعيت استخر شهرداري آبيک  نيز افزود: در دو مرحله مزايده استخر هيچ شرکت‌کننده‌اي حاضر به عقد قرارداد و شرکت در مزايده نشده که شايد اجاره بالا يکي از دلايل اين امر بوده و شوراي شهر آبيک کارشناسي مجدد استخر را در دستور کار قرار داده و مقرر شده قرارداد استخر دو ساله شود که دوباره به مزايده گذاشته مي‌شود.
شهردار آبيک در رابطه با احداث پارک جنگلي در شمال شرقي شهر آبيک خاطر نشان کرد:مطالعات مربوطه در حال انجام و مسير قانوني تملک زمين 86 هکتاري براي احداث پارک جنگلي از منابع طبيعي و آبخيزداري در حال طي‌شدن است و دستورات آن صادر شده و با شرکت آب‌منطقه‌اي هم براي بهره‌برداري از يک حلقه چاه آب توافق شده که پس از انجام تفاهم‌نامه در زمينه احداث پارک جنگلي، با مشاور قرارداد منعقد شده و دستورات لازم أخذ مي‌شود احداث اين پارک در سال آينده صورت مي‌گيرد.
محمد حسيني در خصوص شهربازي در آبيک نيز اظهار داشت:  يک سرمايه‌گذار اعلام آمادگي کرده که وسايلي را براي پارک بعثت تامين کند که پس از به نتيجه رسيدن و أخذ مجوز از شورا به بهره‌برداري مي‌رسد و  در پارک شهيد رجايي نيز در سطح محدودتر اين امر انجام خواهد شد.
شهردار آبيک در خصوص تکميل پل عابر پياده شهرک خرم نيز گفت: کار آغاز شده و در کارگاه در حال ساخت است که تا پايان سال، اين پل تکميل مي‌شود.
محمدحسيني در پايان ضمن تشکر از مردم و مسئولان شهر از جمله امام جمعه ، فرماندار، اعضاي شوراي شهر و شوراي تامين شهرستان آبيک اظهار داشت: با شوراي شهر تعامل خوبي داريم و مشکلي نيست و بايد تاکيئ کنم که موفقيت مديريت شهري بدون مشارکت، همکاري و همدلي مردم محقق نمي‌شود و با تعاملي که با شوراي شهر داريم و توصيه به کارمندان مبني بر افزايش صبر و حوصله مي‌توانيم در پيشبرد امور شهري گام موثري برمي‌داريم.

شايان ذکر است در پايان نشست خبري شهردار آبيک، تمثال شهردار شهيد مهندس مهدي باکري که توسط يکي از هنرمندان آبيکي طراحي شده بود از سوي شوراي رسانه شهرستان آبيک به مهندس محمدحسيني شهردار آبيک اهدا گرديد.


گفتني است ؛ پس از اين نشست به مناسبت روز شهردار ، مراسم تجديد ميثاق با شهدا با حضور امام جمعه ، فرماندار ، شهردار، اعضاي شوراي شهر و مديران ادارات و با حضور دکتر ياري رئيس سازمان برنامه و بودجه استان و خانواده هاي شهدا برگزار شد و سپس مسئولان در خيابان خليج فارس نهال غرس کردند و از پروژه هاي شهري نيز بازديد بعمل آمد.



نظر شما