شناسهٔ خبر: 31805901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی فراهم شد

رمضانی از برپایی ۴۰۵ غرفه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار مسافر در استان برای تعطیلات نوروزی ۹۸ پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (26 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری برنامه استقبال از بهار با اجرای نوروزخوانی را روز 28 و 29 اسفند ماه در بیرجند، اظهار کرد: به مناسبت ایام نوروز 405 غرفه صنایع دستی در سطح استان برپا می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه میزان فروش صنایع دستی استان از مهرماه سال 96 تا  24 فروردین ماه سال 97  حدود 6 میلیارد تومان بوده است، افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی در محل سراچه امینی تابستان 98 راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه 18 موزه استان با استقرار راهنمایان آماده بازدید مسافران نوروزی و گردشگران است البته نمایشگاه تمبر و آثار هنری نیز در کنار موزه ها برگزار می شود، گفت: همچنین 45 سیاه چادر عشایری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی برپا خواهد شد.

 

رمضانی از برگزاری نوروزگاه در در 81 نقطه خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: بیش از 150 اثر بناهای تاریخی شهرها و روستاها آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

 

وی با تاکید بر اینکه در 60 نقطه استان خراسان جنوبی اکیپ های اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند بود، ادامه داد: اپلیکیشن گردشگری استان نیز با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگران راه اندازی شده که می‌توانند آن را از طریق سامانه پیامکی 100003175 و یا با دانلود از کافه بازار و گوگل‌پلی دریافت کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموعه باغ و عمارت اکبریه بعد از عملیات بهسازی آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافران در ایام نوروز است، گفت: همچنین بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند نیز برای بازدید علاقمندان در ایام نوروز آماده است و نمایشگاه عکسی در این مکان برپا می شود البته مرمت و گچ کاری طبقه دوم ارگ کلاه فرهنگی به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به اتمام نرسیده است.

 

رمضانی با بیان اینکه ظرفیت اسکان روزانه 150 هزار مسافر در استان برای تعطیلات نوروزی 98 پیش بینی شده است، افزود: در تعطیلات نوروز گذشته بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر به استان وارد شدند که از این تعداد یک میلیون و 880 هزار نفر اقامت داشته اند.

 

وی با اشاره به فعالیت 26 دفتر جذب گردشگر و خدمات سفر در سطح استان خراسان جنوبی، بیان کرد: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز 98 آمار مسافران ورودی به استان افزایش یابد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه کویر یکی از جاذبه های دیدنی و بکر استان است، گفت: دومین کمپ کویری در 15 کیلومتری بشرویه تکمیل و راه اندازی شده است.

نظر شما