شناسهٔ خبر: 31804913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

90 خانه پلاک قرمز در «هرندی» پلمب شد

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان محله های شوش، مولوی و هرندی ٩٠ خانه پلاک قرمز پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی افزود: در این طرح ٩ هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در جنوب پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از روزی که طرح پاکسازی مناطق هرندی و شوش و مولوی آغاز شد، یکهزار و ٨٠٠ اکیپ متشکل از هزار نیروی پلیس آغاز به کار کرد.
طرح انضباط شهری، جمع آوری و ساماندهی معتادان تهران از حدود چهار سال پیش آغاز شده است .
رحیمی با بیان اینکه 6 هزار و 64٩ معتاد متجاهر در منطقه هرندی جمع آوری شد، تصریح کرد: 131 نفر از این افراد زن هستند.
وی افزود: 237 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و 195 منزل که پاتوق معتادان بود شناسایی شد و 90 منزل و 657 اتاق این منازل پلمب شد و با دستور مقام قضایی آب، برق و گاز این منازل به صورت کامل قطع شد.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه 20 منزل پلاک قرمز دیگر در حال بررسی و پلمب شدن است، بیان کرد: 219 نفر از معتادان اتباع خارجی و همچنین 148 خانواده بی بضاعت در این محله وجود دارند که در معرض خطر هستند و با هماهنگی‌های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شد تا به معیشت آنان رسیدگی شود.
وی افزود: 17 مسجد در این محل در حال فعالیت فرهنگی هستند و 9 کلاس آموزشی توسط معاونت اجتماعی پلیس تهران تشکیل شده است.
رحیمی گفت : 14 مرکز DIC (مرکز گذری کاهش آسیب) در این منطقه وجود دارد و از تمام پایتخت برای تهیه قرص به آنجا مراجعه می‌کنند، متمرکز شدن این مراکز در این محله کار ما را مختل کرده است و از بهزیستی می خواهیم که آنها را در سطح شهر تهران پراکنده کند.
رحیمی در پایان گفت: با درخواست از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا به معتادان متجاهری که سنشان کمتر از 18 سال است رسیدگی کنند زیرا در مجموع یکهزار و 5٠٠ معتاد متجاهر وجود دارد که سازمان بهزیستی آنان را تعیین تکلیف نکرده است.

/٣٢٢5//1348

نظر شما