شناسهٔ خبر: 31802284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

داورزنی: ورزشکاران ناشنوا نیاز به ترحم کسی ندارند/ بحث خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تمام شده است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: ورزشکاران ناشنوا نیاز به ترحم کسی ندارند و تنها نیاز دارند احترامشان حفظ شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از پایان انتخابات ریاست فدراسیون ناشنوایان گفت: فدراسیون ناشنوایان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کار کردن برای این قشر ارزشمند است. از دوستانی که احساس وظیفه کردند و به میدان آمدند، نیز تشکر می‌کنیم. چند برابر آنچه دولت کمک کرده بود روسای قبلی فراهم کرده بودند و چشمشان به منابع وزارت و کمیته نبود. دولت تنها بخشی از منابع را می‌تواند کمک کند و بقیه باید با برنامه از طریق حامیان مالی فراهم شود.

وی افزود: ورزشکاران ناشنوا نیاز به ترحم کسی ندارند و تنها نیاز دارند احترامشان حفظ شود، مانند سایر ورزشکاران اردوها و اعزامهایشان فراهم باشد و حقی از کسی ضایع نشود. در برخوردی که با این عزیزان داشتم احساس کردم کمتر مورد احترام و توجه قرار می‌گیرند که نیاز است فدراسیون در برخورد با جامعه ورزشی ناشنوایان این موضوع را رعایت کنند. این عزیزان از نظر روحی و عاطفی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و باید خدمت به این عزیزان به عنوان وظیفه‌ای جدی تلقی شود تا کمبودی نداشته باشند. تا این احساس درون آنها بوجود نیاید که بخاطر تفاوتی که دارند مورد احترام نیستند.

داورزنی خاطرنشان کرد: امروز آخرین مجمع سال 97 بود. در یک ماه گذشته به دفعات درباره شرایط، اقتصادی کشور در سال ساندا صحبت شده اما بدین معنا نیست که احساس ناامیدی و ضعف کنیم ملت ما در این سال‌ها عملکرد خود را نشان داده‌اند این بحث را مطرح مردیم تا مدیران ما در بحث منابع مالی بهتر مدیریت کنند و نمی‌توانیم شاید مانند گذشته هزینه کنیم و باید خودمان را برای شرایط سخت آماده کنیم تا پیروز این میدان باشیم.

معاون وزیر ورزش درباره مسائل اقتصادی، یادآور شد: از ابتدای انقلاب همواره با مشکلات و محدودیت‌هایی که برای ما ایجاد کرده‌اند مواجه بوده ایم و اینکه می‌گوییم در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم تسلیم شویم اتفاقا تمام دستاوردهای انقلاب در این سختی ها بدست آمده است. اگر هم صحبتی در این خصوص مطرح شده تذکر به روسای فدراسیونها است تا از ظرفیت‌های موجدو به نحو احسن برای اجرایی کردن برنامه ها استفاده کنند. از طرفی وقتی احساس کنیم ممکن است دچار مشکل شویم برنامه ها را بهتر مدیریت می‌کنیم به عنوان مثال در اعزامها می‌توانیم از اعزام افراد اضافی خودداری کنیم.

داورزنی ادامه داد: بیش از 20 هزار نفر در سال گذشته اعزام داشتیم که درصد قابل توجهی حضور در کمپها و تورنمنت‌های بین‌المللی بوده است حالا اگر شاید در منابع مالی با محدودیت مواجه شویم باید در مدیریت برنامه ها دقت بیشتری کنیم بدون اینکه آسیبی به اجرای برنامه ها وارد شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: ما کشور فقیری نیستیم بلکه ثروتمندیم، اما باید منابع خود را درست مدیریت کنیم. در داخل کشور کمپهای خوبی داریم وقتی می‌توانیم از این ظرفیت‌ها درست استفاده کنیم ضرورتی ندارد منابع خودمان را خرج کمپها و اردوهای خارجی کنیم. بحث ما این است وقتی می‌بینیم دشمن در چه مسیری علیه ما حرکت می‌کند به قول مقام معظم رهبری بسیج حداکثری برای مقابله با آن داشته باشیم. نباید خللی در اراده ما در این مسیر سخت بوجود بیاید. جوانان ما ثابت کرده اند درمقابل این سختی ها همواره سربلند بوده اند. سال 98 بدلیل کسب سهیمه المپیک سال سختی است فدراسیون ناشنوایان هم باید برنامه‌ای خوبی داشته باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه ها استفاده کند.

داورزنی درباره اتفاقات مجمع انتخاباتی گفت: بالاترین رکن تصمیم گیری در هر فدراسیون اعضای مجمع هستند. در مجمع بعدی گزارش بازرس و مالی توسط اعضای مجمع باید بررسی شود و برنامه های وعده داده شده باید رصد شود تا اگر انحرافی بود تذکر داده شود. اگر رئیس نتواند اعضای مجمع را قانع کند در مجمع فوق‌العاده می‌توان بازخواست کرد.

وی ادامه داد: همه نامزهای انتخابات برای ما عزیز هستند، اما در نهایت مجمع رئیس را انتخاب می‌کند. تکلیف فدراسیون این است که مطالبات ورزشکاران درخصوص پاداش‌ها و برنامه‌ها پیگیری کند. نفراتی که امروز مقابل هتل المپیک حضور پیدا کردند خواسته‌هایی داشتند و نسبت به برخی موارد معترض بودند که به تیشه‌گران گفتیم خواسته‌های قانونی آنها را پیگیری کند. ورزشکاران این فدراسیون روحیات حساسی دارند و باید حرمت‌ها حفظ شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: مهم این است که امروز مراحل قانونی مجمع برگزار شد و تیشه‌گران توانست به عنوان رئیس انتخاب شود. از حالا او مسئول کل جامعه ناشنوایان است.

داورزنی درخصوص تبعیض بین ورزشکاران فدراسیون ناشنوایان و سایر ورزشکاران خاطرنشان کرد: مصوباتی در دولت داریم که ما بر اساس آن پیش می‌رویم. حتماً موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر نیاز باشد مصوبه جدیدی از دولت خواهیم گرفت. باید تلاش کنیم که موانع را برداریم تا کارها به درستی پیش برود. از رسانه‌ها هم می‌خواهم که این موضوع را از طریق ما پیگیری کنند.  آیین‌نامه پاداش‌ها هم باید به صورت دقیق بررسی شود و من نمی‌توانم همین حالا درخصوص آن اظهارنظر کرده و تصمیم‌گیری کنم. اجازه بدهید موضوع را بررسی کنم تا با اظهارنظرم توقعی ایجاد نشود.

وظیفه دولت تیمداری نیست 

وی درمورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تصریح کرد: بحث تمام شده است. دولت مصوبه را اعلام کرده و خصوصی‌سازی در حال پیگیری است. اینکه 5 درصد بلوکه و در فرابورس ارائه شود، مشکل ایجاد خواهد کرد. نظر وزارت ورزش این است که 100درصد سهام سرخابی خصوصی‌ شود. ما کاملاً آماده هستیم که خصوصی‌سازی پیگیری شود. از نظر ما معنی برای این کار وجود ندارد. به عقیده ما وظیفه دولت تیمداری نیست و این نظر همه است که سرخابی‌ها واگذار شوند. سازمان خصوصی‌سازی هم این موضوع را پیگیری می‌کند و تنها درمورد نحوه واگذاری بحث‌هایی وجود دارد که به زودی حل می‌شود. تیم‌های زیادی در لیگ برتر و دسته اول و ... وجود دارند و این درست نیست که تنها دو تیم را دولت مدیریت کند. همه باید کمک کنند تا این اتفاق خوب زودتر رخ دهد. در مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی وجود دارد که امیدوارم زودتر جمع‌بندی‌ها انجام شود.

داورزنی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال برنامه سال آینده خود را تنظیم می‌کند و بودجه‌اش را هم در مجمع به تصویب می‌رساند. دولت هم بخشی از منابع را مانند تمام فدراسیون‌ها تامین خواهد کرد، اما اینکه رقم جداگانه برای انتخاب سرمربی بدهیم، درست نیست.

نظر شما