شناسهٔ خبر: 31799710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همراه با رگبار و رعد و برق؛

بارندگی در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی: بیشتر مناطق کشور امروز بارندگی دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی فعال و بسیار گسترده به کشور امروز شاهد برف و باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در بسیاری از مناطق کشور هستیم.

احمدی افزود: در بیشتر مناطق نیمه غربی، البرز مرکزی، شمال غرب تا جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، بخش‌های جنوبی کشور، مرکز، سواحل شمالی و به تدریج در شرق کشور انتظار بارندگی داریم.

<div id="video-display-embed-code_3294234"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2380711/3294234?width=350&height=250"></script></div>

وی گفت: شدت بارش‌ها برای امروز در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمان، ایلام، لرستان و بخش‌هایی از خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از استان‌های جنوبی نیز در استان‌هایی مثل فارس، بوشهر خواهد بود و با تقویت آن در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و سمنان و خراسان شمالی شاهد بارش و آبگرفتگی معابر عمومی خواهیم بود.

احمدی با پیش بینی بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس و اختلال در مسیر‌های کوهستانی افزود: در استان‌های شمالی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود و این سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور باقی خواهد بود، ولی شدت باران در استان‌های شمالی بیشتر است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید در نوار شرقی و جنوب غربی گفت: کاهش دمای بین ۸ تا ۱۲ درجه دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور از امروز تا چند روز آینده پیش بینی می‌شود و آب‌های جنوبی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

به گفته احمدی، آسمان امروز پایتخت ابری همراه با بارندگی است و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.

نظر شما