شناسهٔ خبر: 31788272 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۲۵ اسفند/

بارش برف و باران در روزهای پایانی سال ۹۷

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از صبح امروز به کشور، گفت: پیش بینی می کنیم بارش برف و باران تا پایان اسفند ماه در اکثر مناطق کشور ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده است که در نوار غربی بارش های پراکنده داشته ایم.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: سامانه بارشی روز یکشنبه اکثر مناطق کشور را دربر گرفته و باعث بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود.

 

وی افزود: بیشترین بارندگی را در روز یکشنبه در جنوب کردستان، استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان خواهیم داشت که در استان های جنوبی رگبار و رعد و برق باعث آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود و در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی روز دوشنبه ( 27 اسفند) در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، گفت: بیشترین بارندگی را در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی طی این روز خواهیم داشت.

 

وظیفه با اشاره به کاهش دمای بین 8 تا 12 درجه ای در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور، خاطرنشان کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه دریای خزر، مواج و طوفانی خواهد بود و روز یکشنبه نیز خلیج فارس، تنگه هرمز و دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به دلیل وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق، مواج و طوفانی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: اواخر امروز ( 25 اسفند) در مناطق جنوب غرب و طی روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه ( 27 اسفند) به دلیل شدت بارندگی در افغانستان، سطح آب رودخانه های منتهی به سیستان افزایش یافته و آبگرفتگی و سیلاب در حاشیه این رودخانه ها پیش بینی می شود.

 

وظیفه با اشاره به وضعیت هوای شهرهای کشور تا قبل از ظهر روز یکشنبه ، گفت: کاهش  موقتی دید و کیفیت هوا به واسطه نفوذ گرد وخاک از شمال عربستان، در استانهای خوزستان، بوشهر، ایلام پیش بینی می شود.


وی افزود: همچنین پیش از ظهر یکشنبه بارش برف، مه آلودگی  و کاهش دید در استان های کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری؛بارش شدید باران آبگرفتگی معابر عمومی، رخداد سیلاب،  وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع تگرگ و رعد وبرق  در استان های شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب فارس، جنوب لرستان،بوشهر؛بارش باران، وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع تگرگ و رعد وبرق در استان های ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، غرب اصفهان، غرب کرمان، غرب هرمزگان، غرب یزد را داریم.



وظیفه درباره وضعیت هوای کشور در بعدازظهر یکشنبه نیز گفت: وزش بادشدید و خیزش گرد و خاک ، کاهش دید و کیفیت هوا در شرق کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی؛ بارش برف، مه آلودگی  و کاهش دید در استان های اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی می شود.


وی ادامه داد: در این روز بارش شدید باران آبگرفتگی معابر عمومی، رخداد سیلاب ، وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع تگرگ و رعد وبرق درنیمه جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان، سمنان، کرمانشاه و ایلام؛بارش باران و وزش باد شدید موقتی در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی؛بارش باران ، وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع تگرگ و رعد وبرق در استان های خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

 

نظر شما