شناسهٔ خبر: 31769515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ناپولی- آرسنال؛ فینال زودرس لیگ اروپا در یک چهارم نهایی

تقابل دیدنی بارسلونا با منچستر یونایتد؛ کار سخت شاگردان گواردیولا برابر تاتنهام

قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا عصر دیروز انجام شد و در مهم‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی، تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد مقابل هم قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -




در این قرعه‌کشی که از ساعت ۱۴:۳۵ دیروز در شهر نین سوئیس برگزار شد چهره‌های سرشناس و مطرح فوتبال جهان نظیر لوئیز فیگو، جولیو سزار و... حضور داشتند. اما پس از انجام مراسم قرعه‌کشی بارسلونا و منچستریونایتد که با حذف کردن تیم‌های لیون و پاری سن ژرمن به این مرحله راه پیدا کردند، اکنون برای رسیدن به نیمه نهایی این فصل چمپیونزلیگ باید مقابل هم قرار بگیرند؛ دو دیداری که می‌تواند یادآور دیدارهای جذاب دو تیم در اواخر دهه 90 باشد.
دو تیم انگلیسی منچسترسیتی و تاتنهام هم مقابل هم قرار خواهند گرفت تا سیتی برای دومین فصل پیاپی، مقابل یک تیم هموطن قرار بگیرد. آنها سال قبل در این مرحله با لیورپول روبه‌رو شدند و در نهایت از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
یوونتوس که دست به کار بزرگی زد و با حذف آتلتیکو مادرید به یک چهارم نهایی رسید، باید با شگفتی‌ساز بزرگ مرحله قبل، آژاکس، روبه‌رو شود؛ دیداری که مطمئنا برای شاگردان آلگری راحت نخواهد بود.
شاید راحت‌ترین قرعه این مرحله برای لیورپول رقم خورد که باید مقابل پورتو قرار بگیرد؛ هرچند تیم پرتغالی هم در مرحله قبل برابر رم نشان داد که حریف ساده‌ای نیست. بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم نهایی، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین و دیدارهای برگشت نیز ۲۷ فروردین ماه برگزار خواهد شد.
طبق قرعه‌کشی انجام شده برنده دیدار حساس بارسلونا با منچستریونایتد باید با پیروز دیدار لیورپول و پورتو پرتغال بازی کند. همچنین  برنده دیدار تیم‌های آژاکس هلند و یوونتوس به مصاف تیم پیروز منچسترسیتی و تاتنهام می‌رود. برنده این دو دیدار نیز در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر بازی خواهند کرد تا تکلیف فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا را مشخص کنند.
قرعه آسان چلسی در لیگ اروپا
قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا پس از لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم‌های ناپولی و آرسنال، دو مدعی بزرگ رقابت‌ها، در این مرحله مقابل هم قرار خواهند گرفت. پنجشنبه شب هفته گذشته مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا به پایان رسید و تیم‌های اسلاویا پراگ، ویارئال، والنسیا، چلسی، آرسنال، ناپولی، آینتراخت فرانکفورت و بنفیکا به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند.
دیروز با برگزاری قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد که تیم‌های آرسنال و ناپولی که جزو مدعیان اصلی فتح این جام هستند، باید در این مرحله به مصاف هم بروند و تنها یکی از آنها در مرحله نیمه نهایی حضور خواهد داشت.
دو تیم اسپانیایی ویارئال و والنسیا هم در این مرحله با هم روبه‌رو می‌شوند تا یک سهمیه لالیگا در مرحله نیمه نهایی قطعی باشد. چلسی، دیگر مدعی رقابت‌ها، در این مرحله برابر اسلاویا پراگ از جمهوری چک قرار می‌گیرد و  بنفیکا و آینتراخت فرانکفورت هم دیگر دیدار این مرحله را برگزار خواهند کرد.
همچنین براساس قرعه‌کشی انجام شده برای مرحله نیمه نهایی، برنده دیدار تیم‌های ناپولی-آرسنال با برنده دیدار تیم‌های والنسیا و ویارئال روبه‌رو می‌شود و دیگر دیدار نیمه نهایی را برنده دیدار چلسی- اسلاویا پراگ با برنده دیدار بنفیکا- آینتراخت فرانکفورت مشخص می‌کند.

نظر شما