شناسهٔ خبر: 31769352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمله همزمان اردوغان به تروریست نیوزیلند و پسر نتانیاهو/ ای فرومایه بی اخلاق، تو راه آسان را انتخاب کردی!

ابنا

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند گفت: ما مسلمانان هرگز تسلیم این تهدیدها نمی‌شویم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهوری ترکیه امروز جمعه 24 اسفند 1397 طی سخنانی در جمع مردم استان غازی عنتاب اظهار داشت: امروز علیه خواهران و برادران مسلمان‌مان در نیوزیلند در حال اقامه نماز جمعه حملات تروریستی صورت گرفت و شماری از آن‌ها به شهادت رسیدند، ما مسلمانان هرگز تسلیم این تهدیدها نمی‌شویم، اما مانند آنها نیز خائنانه رفتار نخواهیم کرد.

"رجب طیب اردوغان" در ادامه گفت: واکنش ما در برابر مرگ هر انسان بی‌گناه فارغ از نسب و مذهبش یکسان خواهد بود.

رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه که مخاطب تروریست نیوزیلند هم واقع شده است، تصریح کرد: قاتل نمازگزاران در نیوزلند یک اطلاعیه منتشر کرده است که تمام مسلمانان، کشورمان و شخص بنده را هدف قرار داده است، تمام بدنت مملو از بمب هم باشد، چه فایده دارد. مسلمانان بی‌گناه را در حال عبادت مورد تیراندازی قرار دادی. ای فرومایه بی اخلاق! تو راه آسان را انتخاب کردی.

اردوغان همچنین به توییت عجیب پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم پرداخت و با اشاره به اینکه "نتانیاهو ظالم است و تنها یک دولت تروریست در جهان وجود دارد و آن هم اسرائیل است" گفت: پسر نخست‌وزیر اسرائیل که خود متهم به هرگونه فساد مالی است، توئیتی مبنی بر آنکه "استانبول پایتخت بیزانس و شهر مسیحیان است" منتشر می‌کند! ای بی اخلاق‌ها! شما تمام فلسطین را اشغال کرده‌اید.

گفتنی است که در حمله تروریستی به مسجد نور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر "کرایست چرچ" نیوزلند پش از اقامه نماز جمعه امروز، حداقل 50 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

«برنتون تارانت» تروریست افراطی عامل این حمله، در بیانیه ای که پیش از آن منتشر کرد به برخی جنگ‌های تاریخی (صلیبی) که در آن مسیحیان اروپای شرقی بر ترکان عثمانی غلبه کرده‌اند اشاره کرده و آنها را ستوده است!

وی در بخشی از بیانیه تروریست استرالیایی خطاب به «اردوغان» و مردم ترکیه آورده است: می‌توانید در خاک خود با آرامش زندگی کنید، به شما آسیبی نخواهد رسید، در سمت شرق تنگه بُسفُر. اما در سمت غرب (بخش اروپایی استانبول) جایی را برای زندگی امتحان نکنید و نه در اروپا، زیرا شما را خواهیم کشت. ما شما سوسک‌ها را از سرزمین‌مان اخراج خواهیم کرد و به "کنستانتینو پولیس" (قسطنطنیه سابق و استانبول فعلی) آمده و همه مساجد و مناره‌های شما را ویران می‌کنیم. ایاصوفیه از مناره‌ها پاکسازی خواهد شد و کنستانتینوپولیس مجدداً مسیحی خواهد شد.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما