شناسهٔ خبر: 31760276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قاسمی:

دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق بشر ملت ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق‌‌بشر ملت ایران بوده و با تحمیل تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه فرامرزی، از هیچ اقدامی در نقض حقوق اتباع ایرانی کوتاهی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص وضعیت حقوق‌‌‌بشر در دیگر کشورها گفت: آمریکا در حالی با انتشار گزارش سالانه حقوق‌‌‌بشری، انگشت اتهام را به سوی وضعیت حقوق‌‌بشر سایر کشورها نشانه می‌‌‌رود که خود پرونده سنگینی از نقض حقوق‌‌بشر در داخل و خارج از سرزمین‌هایش دارد و همواره از سوی بسیاری از دولت‌ها، افکارعمومی، سمن‌‌های بین‌‌المللی و فعالان و شخصیت‌های حقوق‌‌بشری، سازمان ملل متحد و گزارشگران ویژه این سازمان و حتی در درون آمریکا، به شدت مورد انتقاد قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: موارد مورد اشاره در این گزارش در ارتباط با وضعیت حقوق‌‌بشر در کشورمان نیز تحلیل‌‌ها و برداشت‌‌های سیاسی، مغرضانه و نادرست از برخی رویدادهای حقوق‌‌بشری در ایران است که آمریکا با کارنامه‌‌‌ای سیاه و غیرقابل دفاع در حقوق‌‌‌بشر، قطعا صلاحیت پرداختن به آنها را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: دولت آمریکا علیرغم توسل به یکجانبه‌‌گرایی و اتخاذ سیاست‌ها و رفتارهایی مغایر با استاندارهای بین‌‌‌‌المللی حقوق‌‌بشری و بی‌‌‌توجهی به احکام محاکم بین‌‌المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران بین‌‌المللی حقوق‌‌بشر سازمان ملل متحد، همچنان با قلدرمابی، زورگویی و نیرنگ و فریبکاری سیاست استفاده ابزاری از حقوق‌‌بشر برای تعقیب اهداف کاملا سیاسی و اعمال فشار و تضعیف ثبات، امنیت و توسعه کشورهای مستقل را دنبال می‌‌کند.

قاسمی با اشاره به اعمال تحریم‌‌‌های یکجانبه از سوی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق‌‌بشر ملت ایران بوده است. آمریکا با تحمیل تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه فرامرزی، از هیچ اقدامی در نقض حقوق اتباع ایرانی کوتاهی نکرده و برخلاف حقوق بین‌‌الملل و به ویژه اسناد بین‌‌المللی حقوق‌‌بشری و با بی‌‌توجهی به احکام دیوان بین‌‌المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران مستقل بین‌المللی، بر سیاست تشدید تحریم‌ها و نقض گسترده و فاحش حقوق‌‌بشر ملت ایران به صورت کینه‌‌توزانه‌‌ای اصرار دارد.

وی ادامه داد: حمایت بی‌‌حد و حصر از رژیم صهیونیستی در نقض بدیهی‌‌ترین حقوق مردم فلسطین، بازداشت خودسرانه و در شرایط کاملا نامطلوب خبرنگاران،  فروش و سرازیر کردن انواع تسلیحات پیشرفته به برخی متحدان خود در خاورمیانه و حمایت از آنها برای بی‌‌ثبات‌‌سازی منطقه و همسایگان خود و حمایت از ادامه تجاوز به یمن و تشدید فاجعه‌‌بار بحران انسانی در این کشور و... از دیگر رفتارهای ناقض حقوق‌‌بشر آمریکا است که دیر یا زود باید در برابر مردم جهان پاسخگوی جنایات خود باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما