شناسهٔ خبر: 31758925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محمدتقی رهبر: سال ۹۸ روزهای سختی را پیش‌رو داریم، باید ولخرجی را کنار بگذاریم

ائمه جمعه زمان جنگ اقتصادی چه نقشی باید ایفا کنند؟

عضو جامعه‌ روحانیت مبارز گفت: ما ضعف مدیریتی داریم اما باید تلاش خود را به کار ببندیم تا از مشکلات و فشارهای اقتصادی پیش رو عبور کنیم همان‌طور که در این ۴۰ سال توانسته‌ایم با همه نقص‌هایمان با تکیه به رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری مقابل توطئه‌های دشمنان بایستیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان به خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که برای عبور از سختی های سال ۹۸ چه باید بکنیم؟ گفت: اگر به بیانیه مقام معظم رهبری که بهمن ماه منتشر شد دقت کنیم، درباره دستاوردهای علمی و دفاعی در مقابل دشمنان کشور صحبت شده است. کشورما کشور مستقلی است که امواج سختی را پشت سر گذاشته و حال مسائل اقتصادی که آخرین توطئه دشمن برای وارد کردن فشار به مردم است را پیش رو دارد.

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال فراز و فرودهایی داشته‌ایم که دوران سختی بوده است. جنگ و دشمن های از بیرون بوده را پشت سر گذاشته‌ایم و الحمدالله هیچ کشوری بر کشورمان سلطه و زورمندی ندارد، ما می توانیم از مراحل فشارهای اقتصادی عبور کنیم به آن شرط عزم ما قوی باشد.

وی گفت:«من همیشه بدون رودربایستی عرض کرده‌ام که ما ضعف مدیریتی داریم؛ نباید مسئولی ۲۰ میلیون حقوق بگیرد و کارگری یک میلیون تومان، او از پول همین مردم مدیر شده است نه از آسمان؛ عدالت رعایت شود. ما باید اشرافیت و ولخرجی را کنار بگذاریم و فاصله‌ی بین حقوق نجومی مسئولین با حقوق مردم را کم کنیم، جلوی سوءاستفاده هایی را که از بیت المال و بودجه می شود بگیریم.

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه در سال ۹۸ روزهای سختی را پیش‌رو داریم گفت: مسئولین زحمت می کشند، البته ضعف مدیریت داریم اما نه به این معنا که همه مدیران ضعیف هستند و به دولت ناسزا بگوییم. معتقدم مدیرت ما باید مدیریت علوی باشد چون می شد جلوی گرانی را گرفت و گوشت نباید کیلویی ۱۱۰ هزار تومان باشد و کارخانه داران هرآنچه را که می‌خواهند به خورد مردم بدهند. نظارت باید درست باشد. امیدواریم سال آینده سال بهتری باشد و ما در سال ۹۸، به سیاست‌های امام و رهبری تکیه می‌کنیم و با قاطعیت در پیشبرد کشور شبانه روز تلاش کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان درباره انتظار از ائمه جمعه در زمان جنگ اقتصادی گفت: ائمه جمعه در سخنان خود باید نکاتی را به مردم درباره سال ۹۸ بگویند، مثلا اینکه در مسائل اقتصادی مردم باید طوری عمل کنند که غذایی دور ریخته نشود و همه رعایت یکدیگر را بکنند. مسئولین نیز باید مردم را دل گرم و برای رسیدگی به مشکلات آنان تلاش کنند.آنان که مالی دارند حجبه‌های شرعی خود را بدهند و دولت توجه خود را به محرومان معطوف کند. همین افرادی که فرزندانشان در جبهه شهید می‌شوند و همین مردمی که روز ۲۲ بهمن با شور و هیجان می‌آیند و از نظام دفاع می‌کنند، ما باید معاش‌شان را مدیریت درست کنیم تا فشار اقتصادی نتواند به آن ها ضربه بزند.

​۲۱۴۲۱۵

نظر شما