شناسهٔ خبر: 31716823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کدام کشورها پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را به حال تعلیق درآوردند؟

سازمان‌های هواپیمایی بسیاری از کشورهای جهان پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس از مبدا یا به مقصد این کشور‌ها را به حالت تعلیق درآوردند.

صاحب‌خبر -

کدام کشورها پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را به حال تعلیق درآوردند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی سقوط یکی از هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس در اتیوپی، کشور‌های انگلیس، برزیل و عمان پرواز این هواپیما‌های ساخت آمریکا را به مبدا یا مقصد این کشور‌ها به حالت تعلیق درآوردند.

سازمان هواپیمایی عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تعلیق پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس موقتی است و این سازمان تا دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص علت سقوط اخیر آن، از پرواز این مدل از هواپیما‌ها جلوگیری می‌کند. در حال حاضر، پنج فروند هواپیما‌ی بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی عمان وجود دارد.

 در همین حال، هواپیمایی کشوری انگلیس نیز با پیوستن به کشورهایی که پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را تعلیق کردند، پرواز این مدل هواپیمای خود را به حالت تعلیق درآورد. هواپیمایی کشوری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد «سازمان هواپیمایی انگلیس به دقت بر اوضاع نظارت دارد. ما در حال حاضر، اطلاعات کافی از علت سقوط این هواپیما نداریم و با اتخاذ جانب احتیاط ورود و خروج هواپیماهای این مدل را به حالت تعلیق در می‌آوریم.»

بیشتر بخوانید: لطف ناخواسته‌ای که ترامپ به ایران کرد!

در پی سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، سازمان هواپیمایی برزیل موسوم به «گل» نیز امروز سه شنبه اعلام کرد بکارگیری این مدل هواپیما را در ناوگان خود متوقف می‌کند. این سازمان با انتشار بیانیه‌ای بر نخستین هدف خود که حفاظت از جان مسافران و تامین امنیت آنهاست تاکید و اعلام کرد پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را به طور موقت به حالت تعلیق درمی‌آورد. گفته می‌شود هفت فروند هواپیما‌ی بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی برزیل وجود دارند.

اوایل روز یکشنبه، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیسا بابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف، دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس  به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

به دنبال وقوع این سانحه، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین و استرالیا  نیز که از بوئینگ ۷۳۷ مکس درناوگان هوایی خود استفاده می‌کنند، پرواز این مدل را متوقف کردند. همچنین، در پی سانحه هوایی اتیوپی، واشنگتن شرکت بوئینگ را به اعمال تغییرات در هواپیمای مدل «۷۳۷ مکس» ملزم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما