شناسهٔ خبر: 31688165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از بررسی مسئولان فدراسیون در دی

ادامه پی‌گیری یک تخلف در منطقه آزاد بسکتبال

شاکیان یک دوره مربیگری بسکتبال در منطقه آزاد اروند با گذشت چند ماه همچنان پی‌گیر تخلف رئیس هیئت بسکتبال منطقه هستند

صاحب‌خبر -

ادامه پی‌گیری یک تخلف در منطقه آزاد بسکتبالبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مسئولان فدراسیون بسکتبال در دهه آخر دی امسال برای بررسی یک تخلف منطقه آزاد اروند به آبادان سفر کردند و به نظر می‌رسید مشکلات مربوط به این منطقه حل شده است؛ اما شنیده می‌شود شاکیان همچنان پی‌گیر این تخلف هستند.
ماجرا از این قرار بود که سیامک ویسی در ماه‌های ابتدایی سال، دوره مربیگری درجه دو در این منطقه برگزار کرد و نمره‌های قبول شدگان را ارائه داد. چند ماه بعد با اعلام اسامی قبول شدگان مشخص شد که پنج مربی از شش مربی آبادانی در این دوره قبول نشده اند.
این در حالی بود که مربیان مزبور از ویسی مدرس دوره، ​نمره قبولی گرفته بودند و طبق شنیده‌ها مسئولان منطقه آزاد اروند با توجه به همکاری نکردن مربیان مزبور با آن‌ها در نمره‌های ارائه شده دست بردند تا نام این افراد از فهرست قبول شدگان خارج شود.

 »»   ارتباط تخلفات با استعفای رئیس دپارتمان آموزش 
با توجه به زمانبندی این ماجرا به نظر می‌رسد استعفای نعیمه ظفر مدیر دپارتمان آموزش و پژوهش نیز به تخلفات اروند بی ارتباط نباشد. به خصوص که اعلام اسامی با نظارت این دپارتمان انجام شده و به نظر نمی‌رسد مسئول دپارتمان از نمرات اعلامی مدرس دوره بی اطلاع باشد. با وجود این مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال می‌گوید:​ "رئیس سابق دپارتمان آموزش که خودش استعفا داد. این موضوع بیشتر مربوط به منطقه اروند بود که بعضی اسامی قبول شدگان را حذف کرده بودند؛ اما بعد از بررسی نمرات اعلامی مدرس کلاس، اسامی آن دوره را اصلاح کردیم."
وی درباره مشکلات مربوط به بسکتبال منطقه آزاد اروند ادامه می‌دهد:​ "شهر‌های آبادان و خرمشهر در این منطقه قرار می‌گیرند که تیم‌های خوب بسکتبال آقایان و بانوان نفت آبادان نیز به نمایندگی از این منطقه در لیگ‌های برتر حضور دارند. برخی مباحث وجود داشت که رامین طباطبایی رئیس فدراسیون با سفر به آبادان سعی در حل آن داشت. دوگانگی میان هیئت فعال خوزستان و اروند یکی از این مسائل بود."

 »»   چرا با مسئولان منطقه آزاد اروند برخورد نشد؟ 
با توجه به انتصابی بودن روسای هیئت‌های منطقه آزاد که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان با تائید فدراسیون‌ها انجام می‌شود، انتظار می‌رفت که محسن داوری رئیس هیئت بسکتبال منطقه آزاد اروند از این سمت کنار گذاشته شود؛ اما این اتفاق رخ نداد. عماری در این باره می گوید:​ "با تذکر فدراسیون برخی مشکلات مربوط به منطقه حل شد و این هیئت در حال حاضر مسیر خود را می‌رود."
در همین راستا شایعه شده است که رئیس ورزش منطقه آزاد اروند قول کمک‌هایی را در ترخیص گمرکی به فدراسیون بسکتبال داده است و به همین دلیل برخوردی با مسئولان هیئت بسکتبال اروند انجام نشد.
دبیر فدراسیون بسکتبال این موضوع را نیز رد کرده و توضیح می دهد: ​"مگر چه چیزی در گمرک داریم که دنبال کمک باشیم؟ شاید در گذشته برخی مسائل مربوط به واردات توپ وجود داشت؛ اما ما ترجیح می‌دهیم همه چیز در مسیر قانونی پیش رود تا در آینده شک و شبهه‌ای پیش نیاید."
با همه این اوصاف از آبادان شنیده می‌شود که مربیان مزبور همچنان پی گیر این ماجرا هستند و قصد دارند از طریق حراست منطقه آزاد و وزارت ورزش به دلیل تخلف انجام شده شکایت کنند.

نظر شما