شناسهٔ خبر: 31630616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت خوسف مطرح کرد:

منجی خواهی اصل مشترک در تمام ادیان الهی و غیر الهی

مقری گفت: منجی خواهی یک اصل مشترک در بین تمام ادیان الهی و غیر الهی است که تشنه شدن جامعه برای پذیرش مهدوی موعود مقدمه ظهور ایشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام«حامد مقری» عصر (۱۷اسفند) در کارگاه مدعیان دروغین مهدویت در جمع طلاب، اساتید و مربیان طرح صالحین شهرستان خوسف، اظهار داشت: همه فرقه ها و مکاتب عرفانی به نوعی معتقد به منجی هستند.

 

امام جمعه موقت خوسف با بیان اینکه دنیا به سمت منجی خواهی پیش می رود، افزود: آمار موسسات پژوهشی بین المللی از جمله موسسه pew کاملا این موضوع را نشان می دهد و منجی خواهی یک اصل مشترک در بین تمام ادیان الهی و غیر الهی و اختصاص به تشیع ندارد.

 

حجت الاسلام مقری عنوان کرد: موسسه بین المللی نظر سنجی pew که موسسه بی طرف و مطالب آن به واقعیت نزدیک تر است؛ در سال 2006 در نظر سنجی در مورد مسیح و بازگشت مسیح در ایالات متحده مبنی بر اینکه جامعه آماری آمریکایی قائل به آمدن عیسی مسیح هست یا نه؛ نظر سنجی برگزار کرد که طبق نتایج آن از جامعه آماری تحقیق،  79 درصد جامعه آماری اعتقاد به آمدن مسیح داشته و 17 درصد اعتقادی بر آمدن مسیح نداشته و 4 درصد جواب نامعلوم داده اند.

 

وی با اشاره به سوال بعدی این نظرسنجی مبنی بر اینکه «آیا اعتقادی به بازگشت مسیح در زندگی خود دارید»، گفت: آمار نظرسنجی در این تحقیق تغییر می کند و تنها 20 درصد اعتقاد داشته اند که در زمان زندگی خودشان مسیح می آید و طبق این نظر سنجی یعنی جامعه آماری آمریکایی اعتقاد داشته اند که مردم می توانند در آمدن مسیح تاثیر داشته باشند. 

 

امام جمعه موقت خوسف  ادامه داد: همین نظرسنجی در چهار سال بعد یعنی سال 2010 برگزار شد و در این فاصله به شکل معنا داری آمارها عوض شد (یعنی در این نظرسنجی 27 درصد جامعه آماری اعتقاد به بازگشت مسیح در زمان حیات خود داشته اند و 20 درصد هم گفته اند که احتمالا در زندگی ما مسح برخواهد گشت) یعنی آمار 20 درصد سال 2006 به 47 درصد افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام مقری بیان کرد: از مسلمان در خصوص حضرت مهدی(عج) نظرسنجی شده و طبق این نظرسنجی ها مسلمانان بیشتر منتظر منجی خود مهدی موعود هستند یعنی کشورهای افغانستان، عراق، تونس اعتقاد فراوانی دارند و می توان نتیجه گرفت که هرچه اوضاع کشوری به هم ریخته تر باشد، آن کشور انتظار برای آمدن منجی را بیشتر دارد. 

 

مقری با بیان اینکه جامعه اسلامی به سمت مهدی خواهی پیش می رود، گفت: اگر انسان ها منتظر و تشنه واقعی به منجی نباشند و احساس نیاز به مهدی نداشته باشند، مهدی نخواهد آمد و هم اکنون مهدی خواهی در جامعه گسترش یافته ولی اطلاعات مردم نسبت به منجی بالا نرفته؛ به همین خاطر کسانی که مدعیان ظهورند برخی ادعای آنها را قبول می کنند.

 

وی گفت: به سطح معارف مهدوی در حوزه ها دانشگاه ها و مساجد  کم پرداخته شده و در شناخت مهدی موعود از سطح پایینی برخورداریم که باید در خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

 

امام جمعه موت خوسف افزود: از آنجایی که جامعه بسیار مستعد رشد گروه های انحرافی و افراد کلاهبردار است، باید اطلاع رسانی شده و هرکس یک دوره مطالعات مهدوی را بگذراند که در این خصوص کتاب مکیال المکارم کتاب ارزشمندی است.

 

مقری تصریح کرد: گروه ها و فرقه هایی ادعاهایی دروغین مطرح می کنند که از زمان غیبت صغری تاکنون تعدادشان کم نبوده و افرادی مانند احمد قادیانی، علی محمد باب مهدی سودانی، احمد اسمائیل بصری و ... از این دسته اند.

 

 

امام جمعه موقت خوسف گفت: منجی خواهی یک اصل مشترک در بین تمام ادیان الهی و غیر الهی است که تشنه شدن جامعه برای پذیرش مهدوی موعود مقدمه ظهور ایشان است.

 

 

 

نظر شما