شناسهٔ خبر: 31593819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شریعتمداری:

جلسات ستاد حمایت از مشاغل خانگی از سال ۹۸ هر ۲ ماه یکبار برگزار می‌شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت که جلسات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از سال ۹۸ هر دو ماه یک بار باید برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: ۳ میلیون و دویست هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که باید زمینه سوق دادن آنها را به سمت مشاغل خانگی فراهم کنیم تا دغدغه‌ای بابت نداشتن شغل نداشته باشند.

شریعتمداری افزود: متاسفانه در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم و کارمان ناقص بوده و نتوانستیم مشاغل خانگی را درست ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۵۰ کشوری است که در زمینه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی قانون دارد، افزود: در حال حاضر متصور هستیم که تنها مشاغلی که می‌توانند در حوزه مشاغل خانگی وجود داشته باشند فرش بافی و گلیم بافی است اما مشاغلی همچون برنامه‌نویسی، انیمشین‌سازی و کارهای گرافیکی می‌توانند در این حوزه قرار بگیرند.

شریعتمداری با بیان اینکه در سطح خرد و کلان مطالعاتی در زمینه کسب و کارهای خانگی صورت گرفته و نقاط آسیب شناسایی شده است، گفت: باید روی نقاط آسیب کار کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی در این میان بسیار تاثیرگذار هستند و باید در توسعه اشتغال خانگی مورد توجه قرار گیرند، گفت: توسعه دانش و عضویت در تشکل‌ها در سوق دادن جمعیت جویای کار به سمت مشاغل خانگی بسیار موثر هستند در این میان سن کمتر از سایر عوامل موثر بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های تعاونی‌ها باید بیش از این مورد استفاده قرار بگیرد.

شریعتمداری در ادامه با حداقلی توصف کردن منابعی که در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است، گفت: تلاش کردیم که این نقیصه را در بودجه برطرف کنیم بودجه‌ای که برای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و بخش حمایت‌های اجتماعی باید تخصیص یابد به نسبت سال گذشته افزایش داشته است اما همانطور که گفتم نقیصه‌هایی وجود دارد که باید روی آنها کار کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما