شناسهٔ خبر: 31537164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توسط هيات وزيران صورت گرفت؛

اصلاح آيين‌نامه استفاده موديان مالياتي از صندوق مکانيزه فروش

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- هيات وزيران آيين‌نامه اجرايي مربوط به استفاده موديان مالياتي از سامانه صندوق مکانيزه فروش را اصلاح کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، آيين نامه مذکور با اهدافي همچون استفاده حداکثري از خدمات موجود در بخش خصوصي به منظور تامين شبکه و استقرار اطلاعات و زيرساخت هاي صندوق مکانيزه فروش تهيه و تصويب شده است.
معرفي پايانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکي (pos) در کنار تجهيزات مشابه صندوق در آيين نامه با هدف فراخوان نمودن دامنه بيشتري از اشخاص مشمول و پيش بيني صدور مجوز دسترسي به سامانه هاي شبکه پرداخت بانکي در آيين نامه به منظور پياده‌­سازي هرچه بهتر سامانه صندوق فروش و جمع آوري اطلاعات مرتبط با معاملات اشخاص، از ديگر اهداف اصلاح آيين نامه ياد شده هستند.

موافقت دولت با اصلاحات و تغييرات تقسيماتي استان کرمان
هيات وزيران در ادامه و در اجراي قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات کشوري، چندين اصلاح تقسيماتي در استان کرمان را به تصويب رساند. به موجب اين اصلاحات، دولت با ايجاد بخش هاي اسفندقه و دهبکري به ترتيب در شهرستان هاي جيرفت و بم و تبديل چندين روستا به شهر در استان ياد شده موافقت کرد.

ساماندهي و تأمين ايمني تردد خودروهاي دوگانه سوز
دولت به منظور ساماندهي و تامين ايمني تردد خودروهاي دوگانه سوز و جلوگيري از بروز حوادث ناگوار از قبيل انفجار مخازن اين خودروها به دليل غيرکارخانه اي بودن آنها و منقضي شدن کارکردشان، تصميماتي را در اين زمينه اتخاذ کرد.
به موجب اين تصميم، وزارت نفت موظف شد با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به هوشمندسازي جايگاه هاي عرضه سوخت گاز طبيعي و ايجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جايگاه هاي سوخت به سامانه يکپارچه معاينه فني ايران (سيمفا) و سامانه اطلاعات خودروهاي گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوي اقدام کند که از يک دي ماه 98 امکان سوخت گيري در جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي صرفاً براي خودروهاي دوگانه سوز که در کارت شناسايي آنها عبارت «دوگانه سوز» يا «دوگانه سوز تبديلي» درج شده و داراي گواهي معاينه فني معتبر هستند، وجود داشته باشد.
دولت همچنين پليس راهنمايي و رانندگي ناجا را موظف کرد نسبت به اصلاح و تعويض مدارک شناسايي آن دسته از خودروهايي که به صورت کارگاهي تا قبل از ابلاغ اين مصوبه دوگانه سوز شده و «گواهي سلامت سامانه سوخت رساني گاز خودرو» را مطابق دستورالعمل مربوط اخذ کرده اند، اقدام نموده و در کارت آنها عبارت «دوگانه سوز تبديلي» را درج نمايد.
سازمان ملي استاندارد ايران نيز موظف شد حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه براساس مستندات دريافتي از وزارت صنعت، معدن و تجارت (استانداردهاي بين المللي معتبر)، استانداردهاي مورد نياز جهت تبديل سامانه سوخت رساني خودروهاي مايع سوز درحال تردد به گازسوز را تدوين نمايد.

منبع: ايبِنا

نظر شما