شناسهٔ خبر: 31518081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قیمت بلیت هواپیما نوروز افزایش نخواهد یافت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران شمال در تابستان از بهره برداری از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در چهاردهمین گردهمایی همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن تجلیل از ماموران پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی و تشکر از فرماندهان این نیرو گفت: سلامت سفر حفظ جان و مال مردم و وظیفه‌ای که به طور کلی نیروی انتظامی برعهده دارد در زمره عمل صالح محسوب می‌شود و همه باید شاکر باشیم که خداوند توفیق این جنس خدمت را به ما داده است.

وی طراحی، اجرا و نگهداری زیر ساخت‌های حمل و نقل به صورت استاندارد را مهم‌ترین تکلیف وزارت راه و  شهرسازی دانست و ادامه داد: عدم توجه به اقتضای جامعه و محیط، عدم توجه به مشخصات فنی راه و عدم توجه به الزامات نگهداری و بهره‌برداری به صورت بالقوه می‌تواند حوادثی خلق کند که هم قابل پیش‌بینی و متاثر از شرایط راه است و هم غیرقابل پیش‌بینی و متاثر از رفتار راننده است.

اسلامی با اشاره به شناسایی ۳۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز گفت: شناسایی این نقاط مربوط به جمع‌بندی سال ۱۳۹۴ است و رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. نیمی از این نقاط که مواردی بودند که حوادث سنگین داشتند در اولویت اول قرار داشته و این اولویت موجب شده در بخشی از این نقاط که حوادث سنگین داشتند ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بخشی از این نقاط می‌بایست باند دوم اجرا می‌شد که در دستور کار قرار گرفت و به عنوان مثال ما در سال جاری حدود ۷۰۰ کیلومتر باند دوم اجرا کرده‌ایم که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حال بهره‌برداری است و ۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز که با هماهنگی‌های انجام شده و اقدامات تکمیلی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آشکارسازی‌های مقطعی گفت: در تعاملی که با پلیس صورت گرفته قرار شده با استقرار نیرو در آن نقاط با استفاده از دوربین‌ها و یا حضور فیزیکی نسبت به آرام کردن سرعت در آن نقاط اقدام کنیم و با این نوع کنترل از حوادث بیشتر جلوگیری کنیم.

وی افزود: از آن جا که حجم عملیات بسیار بالا است و نمی‌توان تمام این نقاط را در کمتر از یک سال ایمن‌سازی کرد این دست اقدامات در دستور کار قرار گرفته است و ما دوسالانه ۹۸ و ۹۹ را بازه ساماندهی این نقاط قلمداد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات مدیریت در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: یکی از تکالیفی که مدیریت و هیات مدیره جدید شرکت فرودگاه‌ها دارد، نظم بخشی به کیفیت و نحوه بهره‌برداری از فضاهای فرودگاهی است.

وی به مساله قیمت بالای کالا و خدمات در غرفه‌های فرودگاهی اشاره کرد و افزود: بخشی از این قیمت‌ها می‌تواند با وضعیت قراردادها ارتباط داشته باشد که تغییر وضعیت قرارداد مرتفع خواهد شد و بخشی دیگر نیز گران‌فروشی است و حتما این مساله را کنترل خواهیم کرد.

اسلامی به مساله قیمت بلیت هواپیما در نوروز نیز اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نخواهد داشت. قیمت بلیت هواپیما به موجب قانون بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: سقف مجاز قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی کشوری تعیین شده و سازمان هواپیمایی کشوری بر این مساله نظارت می‌کند. افزون بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت حمل و نقل وزارتخانه نیز با ستادی که تشکیل داده، بر قیمت بلیت و شرایط کل مدهای حمل و نقل نظارت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر میزان آمادگی راه‌ها و راهدارخانه‌ها برای سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر در سطح کشور حدود ۱۲ هزار راهدار، بیش از ۹ هزار ماشین‌آلات و ۹۰۰ راهدار خانه ثابت و سیار مستقر هستند و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: جا دارد ضمن تشکر از نیروهای امدادی، پلیس و راهداران عزیز که در این زمستان پر بارش مشغول فعالیت بودند و کار بازگشایی مسیر را انجام می‌دادند، اعلام کنم که این ظرفیت و امکانات در خدمت مسافران عزیز است و امیدواریم با نقشی که راهداران ایفا می‌کنند، بتوانند سفرهای خوب و مطلوبی را برای مردم رقم بزنند.

نظر شما