شناسهٔ خبر: 31479389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واکنش هنرمندان به درگذشت خشایارالوند

درگذشت خشایار الوند، فیلمنامه‌نویس نام آشنای کشورمان که با کارهایی چون شب‌های برره، قهوه تلخ و...خود را در دل بسیاری از مخاطبان ایرانی جای داده بود، موجی از واکنش‌ها را از سوی هنرمندان حوزه سینما و تئاتر و تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی در پی داشت.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
 
هنرمندی خلاق و چیره‌دست
در پی درگذشت خشایار الوند چهره‌های مطرح هنری و سیاسی در متن‌های جداگانه‌ای پیام تسلیت نوشتند و برای خانواده این نویسنده آرزوی صبر کردند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی با ابراز تأثر عمیق از درگذشت هنرمند توانمند کشورمان خشایار الوند، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم، علاقه مندان ایشان و جامعه هنری و بویژه اهالی سینما و تلویزیون تسلیت گفت. قاسمی، خشایار الوند را هنرمندی خلاق دانست که با خلق تولیدات تلویزیونی ماندگار بویژه سریال‌های طنز، سال‌ها خنده را بر چهره هموطنان خود نشانده است. همچنین عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در پی درگذشت خشایار الوند، نویسنده سریال‌های طنز تلویزیون،  پیام تسلیتی را منتشر کرد: درگذشت نویسنده چیره‌دست، خلاق و طنزپرداز آقای خشایار الوند را که همواره با قلم به روز و مؤثرش شادی و نشاط را به میان خانواده‌ها و بویژه مخاطبان تلویزیون می‌آورد، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم تسلیت عرض می‌کنم.
امیر مهدی ژوله، فیلمنامه نویس و دوست نزدیک الوند
پسرکی پدرش را با صورت روی زمین دید.دختر شش ساله فکر کرد بازی است، می خندید.زنی تنها شد.کمر برادری شکست.پسرک دور از چشم خواهرش تک تک زنگ زد به دوستان پدر: سلام بابام مرد.
اشک اشک اشک. اشک حسرت، اشک حیرت. اشک پس چی شد همه کارهایی که داشتی. همه آرزوهایی که کردی. فردا یا پس فردا خاک می‌ریزند رویش. روی صورتش که همیشه می‌خندید.روی همه شور و هیجانش وقتی یکی از سکانس‌هایش را برای جمع تعریف می‌کرد. روی همه آرزوهایی که داشت.
بهرام رادان، بازیگر: وقت رفتن نبود خشایار....
بهروز شعیبی، کارگردان و بازیگر
باورش بسیار سخته... امروز صبح در کمال ناباوری... خشایار الوند سفر کرد...و ما بهت زده ماندیم...خشایار جان سفر بخیر.
حسن فتحی، کارگردان سینما و تلویزیون
خشایار الوند، فیلمنامه نویس جوان و خوش قریحه و همیشه خندان سینما و تلویزیون ایران درگذشت. این ضایعه جانگداز را به فیلمساز پیشکسوتمان جناب سیروس الوند و خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان طول عمر با عزت را آرزومندیم. یادش گرامی و پاینده باد....
مهران احمدی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون
 خشایار عزیز باورم نیست که رفتی و چقدر باید این کلام را تکرار کرد..... روحت شاد....خشایار الوند نویسنده پایتخت، قهوه تلخ و... دیشب بر اثر عارضه قلبی درگذشت....
پرویز پرستویی، بازیگر
خشایار الوند عزیز فیلمنامه نویس قهوه تلخ، پایتخت وبسیاری از کارهای تلویزیون و سینما صبح امروز براثر سکته قلبی درگذشت. تسلیت به خانواده محترمش، تسلیت به فیلمساز پیشکسوتمان سیروس الوند عزیز. روحش شاد ویادش گرامی.
برزو ارجمند، بازیگر
 اولین نفری بود که خبر درگذشت خشایار الوند را به اشتراک گذاشت و درباره این اتفاق ناگوار نوشت: غیرقابل باوره، خشایار جانم روحت شاد... سلام منو به پدرم و عارف برسون...
پ ن: خشایار الوند نویسنده قهوه تلخ و پایتخت درگذشت.... تسلیت به خانواده مهربانش.
شبنم مقدمی، بازیگر
به مادرم گفتم؛ دیگر تمام شد... گفتم: همیشه پیش از آنکه فکر کنی، اتفاق می‌افتد...باید برای روزنامه، تسلیتی بفرستیم... (فروغ فرخزاد)
چگونه «مرحوم» خطابت کنیم مرد؟ زبانم نمی‌چرخد بگویم«روحت شاد»...این چه داغی بود آخر این سال عجیب بر دل ما ‌‌و سینما گذاشتی؟...چقدر داستان نانوشته...چقدر قهقهه و‌لبخند...چقدر خلاقیت و چقدر آینده با خودت بردی خشایار...چه حیف...هزار دریغ و‌ درد، هزار افسوس... کاش حالت حالا بهتر از ما باشد...امن و‌ امان باشی در آغوش خدا...با آن لبخند همیشگی...یقین دارم خدا دوستت داشت، خدا دوستت دارد...

کلمات کلیدی

واکنش هنرمندان

درگذشت خشایارالوند

فیلمنامه‌نویس

نظر شما