شناسهٔ خبر: 31441628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رويارويي مجدد قطبي و استقلال؛ خيلي دور، خيلي نزديک

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- فولاد خوزستان بعد از دو برد در بازي‌هاي خانگي خود همراه با افشين قطبي، اين هفته پذيراي استقلال تهران است.
به گزارش آريا، هفته‌ بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر روز پنجشنبه با بازي دو تيم فولاد خوزستان و استقلال تهران آغاز مي‌شود. دو تيم در حالي به مصاف هم مي‌روند که فولادي‌ها هفته‌ي گذشته اولين شکست خود همراه با افشين قطبي را مقابل نساجي متحمل شده‌اند و استقلالي‌ها هم در دو بازي آخر خود در ليگ برتر موفق شده‌اند حريفان خود را شکست دهند. بازي استقلال و فولاد تقابل افشين قطبي سرمربي سابق پرسپوليس با استقلالي‌ها هم است. قطبي که با آمدن به فولاد وضعيت اين تيم را بهبود بخشيده و موفق شده دو تيم پرطرفدار فوتبال ايران پرسپوليس و تراکتورسازي را هم شکست دهد، اين هفته به دنبال اين است که مقابل تيم آماده‌ي استقلال، باخت هفته‌ي گذشته مقابل نساجي را جبران کند. استقلالي‌ها هم که نمايش چشم نوازي در دو بازي گذشته‌ي خود داشته‌اند، به دنبال حفظ روند خوب خود در ليگ هجدهم هستند تا اختلاف آن‌ها با صدر جدول کمتر شود.
افشين قطبي به عنوان سرمربي سه بازي برابر استقلال را تجربه کرده است که هر سه بازي قبلي او سرمربي پرسپوليس بوده است. او در اين سه بازي سه مساوي يک بر يک برابر استقلال به دست آورده است. افشين قطبي هميشه در بازي هايش برابر استقلال از حريف عقب افتاده و بعد نتيجه را جبران کرده است. در اولين ديدار دو تيم در ليگ هفتم و در هفته نهم، ابتدا پرسپوليس با گل دقيقه 57 اميد روانخواه عقب افتاد اما محسن خليلي در دقيقه 83 بازي را مساوي کرد.
استقلال تهران و فولاد خوزستان 33 بار در ليگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در اين 33 تقابل، استقلالي‌ها 15 برد بدست آورده‌اند، 8 بازي را فولاد برده است و در 10 بازي دو تيم به تساوي رسيده‌اند. استقلالي‌ها در اين 33 بازي 44 گل زده‌اند که به طور ميانگين 1.33 گل زده در هر بازي مي‌شود. فولادي‌ها هم 28 گل در اين 33 بازي زده‌اند که به طور ميانگين 0.84 گل زده در هر بازي مي‌شود. در تقابل‌هاي دو تيم، استقلالي‌ها آمار بهتري نسبت به رقيب خوزستاني خود دارند.
در چهارده تقابل آخر دو تيم در ليگ برتر بهترين برد استقلالي‌ها در روز درخشش مامه تيام مهاجم گلزن اين تيم بدست آمد. در بازي برگشت فصل گذشته در اهواز شاگردان وينفرد شفر آلماني که در بازي رفت با نتيجه‌ بدون گل مقابل فولاد خوزستان متوقف شده بودند، توانستند در روز درخشش تيام با نتيجه‌ي 4 بر يک با دو گلي که اين مهاجم سنگالي براي آن‌ها زد به پيروزي برسند. آن بازي که با برد پر گل استقلالي‌ها به پايان رسيد، اتفاق تلخي هم به همراه داشت. لئوناردو پادواني مدافع برزيلي استقلالي‌ها در آن بازي که اتفافا در اسفند ماه هم بود، دچار مصدوميت شديدي شد و ديگر نتوانست به ميادين فوتبالي برگردد. پادواني حالا به کشور خودش رفته و اميدوار است بتواند سلامتي کامل خود را در آينده بدست آورد.
افشين قطبي در ليگ هفتم به باشگاه پرسپوليس آمد. اولين تقابل قطبي همراه با پرسپوليس مقابل استقلالي‌ها در حالي رقم خورد که هدايت آبي‌پوشان پايتخت را زنده‌ياد ناصر حجازي بر عهده داشت. شاگردان قطبي در آن بازي در حالي که با يک گل از حريف خود عقب بودند، در 10 دقيقه پاياني با گلي که محسن خليلي مهاجم زهردار آن‌ها زد، موفق شدند شکست در دربي را با تساوي عوض کنند. در دربي برگشت همان فصل هم دوباره قطبي همراه با پرسپوليس در شکست دادن استقلال ناکام بود. در آن بازي که هدايت استقلال را فيروز کريمي بر عهده داشت، ابتدا استقلالي‌ها با گل اميد روانخواه که در بازي رفت هم گل زده بود از پرسپوليس پيش افتادند، پرسپوليسي‌ها اينبار در همان نيمه‌ي اول بازي را به تساوي يک بر يک کشاندند و در نهايت بازي با همان نتيجه هم به پايان رسيد.
آخرين تقابل افشين قطبي با استقلال در دربي باز هم به تساوي يک بر يک انجاميد. در آن بازي ابتدا استقلالي‌ها که امير قلعه‌نويي هدايت آن‌ها را بر عهده داشت با گل آرش برهاني پيش افتادند و بعد از آن پرسپوليسي‌ها روي پاس کريم باقري و ضربه‌ي سر علي کريمي در دقيقه 88 موفق شدند بازي را به تساوي بکشانند تا قطبي در تقابل با استقلال در کسب پيروزي ناکام باشد. نکته‌ي جالب در هر سه تقابل افشين قطبي با استقلال اين است که او در هر سه بازي ابتدا از آبي‌پوشان پايتخت عقب افتاده و بعد از آن توانسته بازي را به تساوي بکشاند.

نظر شما