شناسهٔ خبر: 31410882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در دانشگاه‌های بندرعباس صورت گرفت

بررسی فیلم‌های هالیوودی متضاد با مهدویت و عرفان‌های کاذب

تشکیلات تحقیقاتی میثاق‌الله در سلسله جلسات تحلیلی در دانشگاه‌های بندرعباس به بررسی فیلم‌های هالیوودی متضاد با مهدویت و عرفان‌های کاذب پرداخت.

صاحب‌خبر -

زهرا جامعی مسؤول تشکیلات تحقیقاتی میثاق‌الله ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: تقریبا از سال ۲۰۰۰ میلادی به بحث مهدویت ستیزی درسینمای هالیوود به گونه‌ای شدت گرفته که نه تنها بحث منجی و عالم بشریت و آخرالزمان، بلکه باور انتظار را مورد هدف قرار داده اند و از آنجایی که بحث منجی آخرالزمان در همه ادیان مشترک وانکارناپذیر است، هالیوود به جای انکار آن، انتظار آخرالزمانی تحریف شده در تورات و انجیل را به تصویر کشید. 

وی افزود: بر همین اساس اقدام به برگزاری جلسات نقد و تحلیل برخی فیلم‌های هالیوودی و برخی عرفان‌ها شد و پژوهشگر مهدویت تشکیلات میثاق الله در دانشکده فنی سما به تشریح موضوع عرفان یوگا و تحلیل فیلم دکتر استرنج پرداخت.

مسؤول تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله تصریح کرد: در این جلسه امیر محمد رضایی زارعی پژوهشگر مهدویت مباحث تحقیقاتی خود را با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مدعیان دروغین مهدویت وعرفان‌های کاذب آغاز و با مستندات تایید شده و به دست آمده از منابع تحقیقاتی و رسمی فعال در حوزه مهدویت وادیان به وجود افراد دروغین مدعی و عرفان‌های کاذب نو ظهور در زمینه مهدویت اشاره کرد. 

جامعی در ادامه گفت: در جلسه تحلیلی دیگری که محققین تشکیلات میثاق الله میهمان دانشکده فنی فاطمیه هرمزگان بودند، امیرمحمد رضایی زارعی این بار با موضوع شوالیه‌ها از جنگ صلیبی تا جنگ آخرالزمان به محوریت تحلیل فیلم رازداوینچی، محصول سال 2006 میلادی به پشت تریبون این دانشکده رفت.

وی از تحلیل فیلم دکتر استرنج توسط این پژوهشگر خبرداد و گفت: به گفته زارعی، دکتر استرنج فیلمی است که نه تنها ازنمادهای شیطان پرستی و فراماسونری در طراحی صحنه وحتی حرکت و گریم بازیگران استفاده کرده بلکه تحریفات بی‌پایه و اساس موجود دربرخی فرقه‌هایی چون یوگا را به تصویر کشیده است.

مسؤول تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله افزود: رضایی زارعی، مطالب خود را با بیان جایگاه اسلام و اهمیت آن درعالم بشریت و وجود ادیان مختلف درجهان و حائز اهمیت بودن مسئله مشترک ظهور در تمام ادیان با توجه به تعریفشان ازمنجی وهمچنین بیان منجی حقیقی بشریت یعنی مهدی فاطمه (س) و دلیل نیاز و شناخت و علت غیبت آغازکرد.

جامعی ادامه داد: این پژوهشگر مهدویت در این جلسه گفت شوالیه‌های معبد یا جنگ جویان صلیبی، گروهی نظامی در قرن 12 میلادی بودند که وظیفه محافظت از زائران مسیحی به مسیر اورشلیم راداشتند و همچنین وعده بخشوده شدن گناهان صلیبیون را در صورت فتح اورشلیم ازجانب پاپ اوربان دوم درسال 1095 داشتند و پیرو این موضوع شاهد ساخته شدن فیلم‌هایی چون قلمرو بهشت از سینمای هالیوود هستیم. 

وی در ادامه گفت: در این جلسه رضایی زارعی به تحلیل فیلم راز داوینچی و تابلوی شام آخر تابلوی معروف داوینچی که اشاره به شام آخر مسیح در شب قبل از مصلوب شدن با 12 حواری خود داشت، پرداخت. 

مسوول تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله در ادامه گفت: پژوهشگر مهدویت گفت در این فیلم  به نسب مسیح از یک زن به نام مریم مجدلیه سخن به میان آمده که درقرآن هیچ نامی از همسر و فرزند داشتن عیسی مسیح وجود ندارد همچنین با تحلیل فیلم به نمادهایی از فرقه‌های معرفی شده کاذب در آن اشاره شد که با ریاضت وخودزنی اعمال ناشایستی چون قتل رابرای خود توجیح می‌کردند.

جامعی در پایان ضمن تقدیر از محققین این تشکیلات از جمله خانم‌ها راژ، سالاری و دهقانی و آقای ستاری و همچنین سخنران و پژوهشگر مهدویت، از حضور این  تشکیلات در دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: میثاق الله 12 اسفندماه ساعت 9 صبح میهمان دانشگاه میناب در سالن امتحان مجتمع عالی خواهد بود.

انتهای پیام/88045/

نظر شما