شناسهٔ خبر: 31352540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شاهزاده خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع عربستان تعیین شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلویزیون الاخباریه سعودی، شاهزاده خالد بن سلمان (پسر پادشاه سعودی) به عنوان معاون وزیر دفاع -با رتبه وزیر- منصوب شد. 

ریما دختر بندر بن سلطان نیز به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن تعیین شد.
عربستان سعودی با صدور حکمی سلطنتی که روز شنبه منتشر شد، سفیر خود را در واشنگتن، پایتخت آمریکا عوض کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، عربستان در حالی سفیر خود را در واشنگتن عوض می کند که روابط دو کشور متحد بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در ماه اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول، رو به تیرگی رفته است.
بر اساس این حکم، شاهزاده ریما بنت بندر به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن منصوب شد. او جایگزین خالد بن سلمان، برادر کوچک تر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شد که به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شده است.
ریما بنت بندر نخستین زن سعودی است که به این سمت منصوب شده است.
قتل جمال خاشقجی در آغاز ماه اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول به دست یک گروه که از ریاض به استانبول عزیمت کرده بودند، تصویر رهبران عربستان را به شدت لکه دار کرده است و دولت آمریکا را که تلاش می کند اتحاد راهبردی با عربستان را حفظ کند، دچار مشکل کرده است.
سنای آمریکا محمد بن سلمان را "مسئول" قتل روزنامه نگار عربستانی می داند که با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست همکاری می کرد.
اما ریاض به طور کامل هر گونه مداخله ولیعهد این کشور را در قتل خاشقجی رد می کند و مقامات سطح پایین تری را که به عنوان عناصر "خودسر" معرفی می کند و اکنون دستگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده آنها است، در این پرونده متهم می کند.
سناتورهای آمریکایی در قطعنامه دیگری که در ماه دسامبر تصویب کردند، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند "نیروهای آمریکایی را از جنگ با یمن خارج کند و فقط آن دسته از نیروهای آمریکایی را که در یمن علیه القاعده یا نیروهای مرتبط با آنها به عملیات می پردازند در آنجا نگه دارد".

نظر شما