شناسهٔ خبر: 31352393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

برگزاری یكصد و دوازدهمین جلسه رسمی 
شورای اسلامی شهر چهاردانگه

گروه شهرستانها: یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر چهاردانگه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس قدس شهردار شهرچهاردانگه  تشکیل شد. حامد عیسوند رئیس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد تشکیل اکیپ کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای سطح شهر بوده‌ایم که این موضوع جای تقدیر دارد، لذا با این همه باز هم با نظارت بیشتر بر عملکرد این اکیپ امیدواریم میزان ساخت و سازهای غیر مجاز کاهش یابد. وی افزود: در دستورجلسه یکصدو دوازدهمین جلسه شورای شهرچندین مورد مطرح گردیده بود که اهم آن تملک ملک واقع در میدان شهید درویش به ارزش 000/000/750/1 ريال بود که  در راستای اجرای پروژه تعریض معبر اصلی، به تصویب نهایی رسید. عیسوند در خصوص راه‌اندازی کلینیک درمانی و داروخانه شبانه‌روزی نیز گفت: نظر به اینکه از چندی پیش موضوع راه اندازی داروخانه شبانه‌روزی با توجه به نیاز شهر از سوی شورای شهر مطرح گردیده بود، پس از پیگیری‌های لازم از مراجع قانونی این موضوع به زودی در کارگروه استانی مطرح وبه تصویب خواهد رسید، چرا که براساس قانون شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر مجوز راه اندازی بیش از یک داروخانه شبانه‌روزی را ندارند، اما در شهر چهاردانگه با احتساب جمعیت ساکن و غیر ساکن و پراکند بافت شهری این نیاز مبرم خواهد بود. پس از بررسی و اخذ رای در خصوص موارد مطروحه در جلسه، رئیس شورای شهر ضمن تشکر و قدردانی از اعضای محترم ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا و یاری اعضای شورای شهر و شهردار و کارکنان شهرداری به استقبال عید نوروز میرویم و سال جدید را با قدرت آغاز خواهیم کرد.

توسعه چشمگیر حمل و نقل عمومی 
و بهبود ترافیک مهمترین ویژگی‌های اسلامشهر

گروه شهرستانها: نمایشگاه شهر ایده‌آل با حضور معاون عمران  و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی و همچنین حسین طلا شهردار اسلامشهر در بندرعباس کار خود را آغاز کرد. به گفته مسئولان اجرایی نمایشگاه و همایش مذبور، هدف از این رویداد بزرگ، گرد هم آمدن مدیران شهری و روستایی سراسر کشور، تبادل نظر پیرامون مدیریت تخصصی شهرها و روستاها است. در حاشیه نمایشگاه یاد شده، همایشی نیز در شش محورشهر هوشمند و دانش‌پایه، روش‌ها و راهکارهای وصول مطالبات شهرداری‌ها، تولید درآمد، بازآفرینی شهری، قیر و آسفالت و سایر نیازهای توسعه شهری در حال برگزاری است. شهرداری اسلامشهر نیز به دعوت دفتر امور شهری و روستایی استانداری تهران در این نمایشگاه سه روزه حضور یافته و دستاوردهای مهم و چشمگیر خود در عرصه حمل و نقل عمومی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه یکم اسفند ماه آغاز شد و سوم اسفند به کار خود پایان داد.

تشکیل اولین جلسه انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب با ابتکار استاندار اصفهان

گروه شهرستانها: عباس رضایی در جلسه با خیرین استان پیرامون تشکیل خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و حمایت از احیا رودخانه زاینده رود؛ اظهارداشت: وظیفه خود می‌دانم که به عنوان مدیر ارشد استان بیشتر وقتم را صرف حل مشکل آب و احیای زاینده رود نمایم و از هر فرصتی که ایجاد شود برای حل این مشکل استفاده می‌کنم. استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم با فرهنگ اصفهان لایق حمایت و کمک بیشتر مسئولین هستند، افزود: برای حل مشکل آب استان دست همه را به گرمی می‌فشارم. عباس رضایی با بیان اینکه وجود خیریه‌ها از افتخارات استان بشمار می‌رود، افزود: فعالیت همه خیریه‌ها ارزشمند است ولی در خصوص فرهنگ مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی باید تلاش جدی تری صورت گیرد و ورود خیرین به این موضوع بسیار حائز اهمیت است. استاندار اصفهان تاکید کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش باید در این خصوص ورود جدی تری داشته و با این خیریه‌ها همکاری تنگاتنگی داشته باشند و در ترویج رفتارهای درست مصرف آب و پرهیز از مصارف بی رویه از هیچ کوششی دریغ ننمایند. گفتنی است تشکیل خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و حمایت از احیا رودخانه زاینده رود که به پیشنهاد استاندار اصفهان بود مورد استقبال خوب خیرین قرار گرفت و در این جلسه اهم برنامه‌های این خیریه به دکتر عباس رضایی ارائه گردید. در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن تشکر از  بیان نقطه نظرات خیرین علاقمند به موضوع فرهنگ سازی مصرف بهینه آب گفت: بسیار جای خوشحالی است که برای اولین بار درکشور با ابتکار دکتر رضایی استاندار اصفهان انجمن خیریه در قالب ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان تشکیل شد. هاشم امینی افزود: با توجه به اینکه سازمانهای مردم نهاد غیردولتی خیرین اصفهان  علاقمند به ترویج فرهنگ صحیح آب در اصفهان شدند با همکاری این نهاد بتوانیم بیش از پیش مردم را تشویق به مصرف صحیح آب کنیم. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به روند کاهشی مصرف سرانه آب در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: مصرف آب در استان اصفهان در10 سال گذشته از 189 لیتر به 154 لیتر در شبانه‌روز کاهش یافته است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:
رشد نامتوازن صنعت فولاد
 ظرفیت‌های تولید را معطل نگه داشته است

گروه شهرستانها: مدیرعامل ذوب‌آهن در پنل تخصصی اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن درسمپوزیوم بین‌المللی فولاد ایران در کیش گفت: عوامل توسعه نامتوازن فولاد ایران می‌تواند طی سالیان آینده، این صنعت را درگیر خود سازد و لذا باید آسیب شناسی لازم در این خصوص صورت گیرد تا راه حل‌ها شناسایی شود. منصور یزدی‌زاده ذوب آهن اصفهان را قربانی رشد نامتوازن صنعت فولاد دانست و افزود: این معضل باعث معطل شدن ظرفیت‌های تولید شده به گونه‌ای که امروز، این مجتمع عظیم صنعتی به دلیل نداشتن سنگ آهن تنها با 55 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند. وی افزود : ایران شاید زودتر از سال 1404 به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد برسد اما این امر در تمام حلقه‌های زنجیره فولاد رخ نمی‌دهد و به ویژه در بخش معدن با کاستی‌های بسیاری مواجه هستیم. یزدی زاده تصریح کرد: در بخش معدن سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته و این بخش به جای توسعه افقی، به صورت عمودی رشد کرده است و اگر سرمایه‌گذاری لازم صورت نگیرد، منابع سنگ آهن ما تا سال 1411 تمام خواهد شد. مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، بحث عدم تعادل زیست محیطی و آمایش سرزمینی را از دیگر مشکلات ظرفیت‌های ایجاد شده در توسعه صنعت فولاد کشور دانست و گفت: خوشبختانه در ایمیدرو برای حل این مشکلات رویکرد خوبی وجود دارد که باعث امیدواری بسیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
نباید به داشته‌های فعلی اکتفا کرد

گروه شهرستانها: ناصر اسحاقی با بیان دستاوردهای فرهنگی و هنری رقم خورده در استان اردبیل که بعد از انقلاب اسلامی به بالاترین حد خود رسید، افزود: در این راستا ۷۰۰ نمایشگاه با عناوین مختلف نیز برپا شده است. وی به توجه ویژه به رشد زیرساخت‌های فرهنگی استان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی موفق به راه‌اندازی ۲۰ سالن تئاتر شدیم که نتیجه چنین حمایت‌هایی انگیزه‌سازی و ۷۰ حضور موفق در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری ۱۸ دوره تئاتر جشنواره منطقه‌ای مغان خبر داد و یادآور شد: در این مدت ۲۶ دوره جشنواره تئاتر استانی نیز برگزار شده و اجراهای صحنه‌ای نیز با رشد چشمگیری مواجه شده است. اسحاقی از ثبت هزار و ۸۵۰ اجرای زنده صحنه‌ای در اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون ۶۶۰ فیلم کوتاه در استان اردبیل تولید شده و امیدواریم با فراهم شدن بسترها در تولید آثار فاخر نیز به نتایج ارزشمندی دست یابیم. به گفته وی در حال حاضر بیش از ۷۷۰ شاعر و نویسنده در استان در حال فعالیت هستند و در این راستا بیش از ۵۰۰ کارگاه فرهنگی شعر و ادب دایر شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود دستیابی به پیشرفت‌های هنری و فرهنگی محسوس نباید به داشته‌های موجود اکتفا کرد تا با هموار کردن مسیر توسعه از قافله پیشرفت دیگر استان‌ها عقب نماند.
 

نظر شما