شناسهٔ خبر: 31350638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان فارس

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان فارس پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان استان فارس تخصیص یافته است، گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، ۱۰۰ میلیارد و ۵ میلیون تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی اعتبارات "بند ب. تبصره ۱۶" و ۲۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و ۴۲۱ خانوار به خودکفایی رسیده‌اند، افزود: تاکنون هشت هزار طرح اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد چهار هزار و ۸۴۵ طرح اشتغال برای زنان و سه هزار و ۱۵۵ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.

بذرافشان ادامه داد: از تعداد هشت هزار طرح، ۸۳۷ طرح در زمینه مشاغل خانگی و هفت هزار و ۱۶۳ طرح در زمینه خوداشتغالی بوده که برای ۹ هزار و ۶۰۰ نفر ایجاد شغل شده است.

مدیرکل امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه امسال سه هزار و ۹۸۰ طرح شهری با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان و چهار هزار و ۲۰ طرح روستایی نیز با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۱۹۱ طرح در مشاغل خدماتی، دو هزار و ۴۷۱ مورد دام‌پروری، ۱۰۴ مورد صنایع‌دستی و ۲۳۴ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

بذرافشان با اعلام اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۴۰۱ نفر از مددجویان تحت حمایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و ۹۷۰ نفر در دوره‌های پایدارسازی، چهار هزار و ۸۷۰ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی و دو هزار و ۱۲۰ نفر در دوره‌های مقدماتی شرکت کردند. همچنین تعداد ۶۰۶ مورد کاریابی برای مددجویان انجام شده است.
انتهای پیام/م

ایجاد ۸ هزار طرح اشتغال در فارس

برچسب‌ها:

نظر شما