شناسهٔ خبر: 31350167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حاشیه سازی این بار برای یکی از رشته‌های رزمی

وزارت ورزش و فدراسیون جودو بررسی کنند چه کسی خواستار حضور ناظر بین‌المللی در انتخابات شد؟!

در شرایطی که قرار است کمتر از 3 هفته دیگر انتخابات جودو برگزار شود، حضور احتمالی ناظر خارجی برای این فدراسیون حاشیه‌ساز شده است!

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

فدراسیون جهانی جودو، میشل هوت یکی از مدیران فدراسیون جهانی را به عنوان ناظر انتخابات فدراسیون جودوی کشورمان که قرار است ۲۵ اسفندماه برگزار شود، معرفی کرد.
بعد از این نامه، فدراسیون جودوی کشورمان تاکید کرده است که ایران نیازی به حضور ناظر جهانی برای انتخابات فدراسیون ندارد. در این نامه که امضای محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون جودوی کشورمان ارسال شده، وی از ماریوس ویزر خواسته است اعزام این ناظر لغو شود چرا که ایران درخواست رسمی برای حضور آن نداشته است.
در قسمتی از نامه عمادی آمده است: « مایلم محضرتان اطمینان بدهم که هیئت‌ها در سراسر کشور برای برگزاری انتخابات پیش رو آمادگی کامل دارند و هیچ مسئله‌ای که نگران آفرین باشد وجود ندارد.
به همین خاطر با تمام احترامی که برای آقای «میشل هوت» قائل هستیم و حمایت و هدف نیک خواهانه شما را ارج می‌نهیم و بدینوسیله از حضور شما تقاضا دارم تصمیم خود را در این زمینه مورد بازنگری قرار داده و به فدراسیون جودو ایران این فرصت را بدهید تا انتخابات آزاد و بدون تشکیک را برگزار نماید و نتیجه آن را در وقت مقتضی به استحضار شما برساند.
امید من این است تقاضای اینجانب مورد بازنگری مثبت شما واقع شده و مایلم پیشاپیش از حضور شما تشکر و قدردانی نمایم.»
عمادی: نیازی به حضور ناظر نیست
پس از این نامه، عمادی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر نیز اظهار داشت: کشورهایی که در حال تشکیل فدراسیون جودو هستند نیاز به ناظر از فدراسیون دارند و برای کشور ما که ۴۰ سال در کمال امنیت و آرمش و بارها مجمع انتخاباتی را بدون مشکل و در سلامت کامل برگزار کرده است؛ حضور ناظر بین‌المللی ضرورتی ندارد.
سرپرست فدراسیون درخصوص تاخیر چند روزه در ارجاع نامه فدراسیون جهانی به فدراسیون گفت: این نامه با ۵ روز تاخیر به دست ما رسید و ما هم خیلی زود پاسخ آن را تنظیم کرده و به IJF ارسال کردیم و فکر می‌کنم که «ویزر» نیز از موضع ما حمایت کند و درخواست تجدید‌نظر ما را قبول کند.
عمادی ادامه داد: ما در فدراسیون ایران هیچ اختلاف و مشکلی نداریم. متاسفانه برخی شیطنت می‌کنند و باعث شدند که از این دست مسائل را در داخل شاهد باشیم. خوشبختانه رابطه خوبی با فدراسیون جهانی داریم و همین هفته قبل درخصوص سعید ملایی نامه‌ای ارسال کردند و ضمن تبریک به پرداخت کمک هزینه ۴۰۰۰ دلاری برای استخدام مربی خارجی تاکید نمودند.
شرایط حضور ناظر خارجی
اهل فن می‌دانند که حضور نماینده فدراسیون جهانی در مجمع انتخابات یک فدراسیون ملی شرایط خاصی را می‌طلبد که مهم‌ترینش تعلیق آن رشته ورزشی است؛ همانند اتفاقی که در سال 2006 برای فوتبال افتاد و کمیته انتقالی برای این رشته تعیین شد و در نهایت انتخابات این رشته با حضور نماینده فیفا که در کمیته انتقالی حضور داشت، برگزار گردید.
موضوع دیگری که می‌تواند سبب حضور ناظر بین‌المللی شود، اختلافات عمیق و لاینحل میان مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون آن کشور است که در نهایت پای فدراسیون جهانی را به مسائل داخلی و انتخابات فدراسیون‌های ملی باز کند.
خوشبختانه چنین شرایطی بر جودوی ایران حاکم نیست، وقتی شرایط این‌گونه است پس چه کسی به فدراسیون جهانی نامه زده و با بحرانی نشان دادن شرایط از آنها درخواست حضور یک ناظر بین‌المللی را در انتخابات کرده است؟!
اجازه نمی‌دهند جودو به آرامش برسد
رسیدن به پاسخ این پرسش وظیفه سرپرست فدراسیون جودو و مسئولان ورزش است. آنها باید بررسی کنند و ببینند چه کسی تصمیم گرفته با اعتبار ورزش بازی کند و چنین نامه‌ای را به مجامع بین‌المللی بزند.
گویا عده‌ای پا به پای خارجی‌ها دوست ندارند آرامش بر جودوی ایران حاکم شود و به همین دلیل با ایجاد چنین اتفاقات تلخی اجازه نمی‌دهند این رشته ورزشی که اتفاقا استعدادهای فراوانی نیز در ایران دارد روی نوار موفقیت قدم بردارد.

برچسب‌ها:

نظر شما