شناسهٔ خبر: 31347742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب الجزائری: اعتراضات، زمینه ساز پیوستن جوانان به تروریسم است

تهران-ایرنا- حزب 'تجمع امل الجزائر' روز شنبه درباره افتادن جوانان الجزائری در دام 'تروریسم و نقشه های آن' در پی اعتراضات مردمی در این کشور علیه نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، عمار گول رئیس حزب یاد شده که دارای 19 کرسی مجلس در این کشور است، گفت: حزبش از مسالمت آمیز بودن اعتراضات شهروندانی که خواستار اصلاحات بنیادین در کشور هستند، قدرانی می کند.
بوتفلیقه 81 ساله که از سال 1999 میلادی پست ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده دارد، 21 بهمن ماه به صورت رسمی و برای پنجمین بار پیاپی، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری الجزایر شد.
الغول با بیان اینکه بوتفلیقه اصلاحات ریشه ای را در برنامه های خود گنجانده است، افزود: حزب 'تجمع امل الجرائر' نیز این اصلاحات را در طرح خود که مدتی پیش ارائه داده، درج کرده است.
وی درباره کشیده شدن جوانان به سمت تروریسم و نقشه های آن هشدار داد و گفت راه حل این مسئله، گفت و گو و جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت میان مردم است.
روز جمعه تعدادی از شهرهای الجرائز شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار پیاپی بود.
خیابان‌ های پایتخت الجزایر مملو از این جمعیت معترض بود.
مسئولان امنیتی الجزائر اعلام کردند که 41 تن در راهپیمایی های مختلف به دلیل ایجاد اخلال در امنیت عمومی و آسیب به اموال دیگران دستگیر شدند.
احزاب سیاسی و شخصت های مخالف بوتفلیقه در پی این تظاهرات ها، از احزاب موافق وی خواستند که دست از حمایت از نامزدی بوتفلیقه بردارند.
وی وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد با برگزاری یک نشست فراگیر ملی، امکان بازنگری در قانون اساسی و انجام اصلاحات را مورد بررسی قرار دهد.
این انتخابات قرار است 18 آوریل 2019(29 فروردین 1398) برگزار شود.
شبک 1908

نظر شما