شناسهٔ خبر: 31344733 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور استاندار البرز

نشست خبری مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر برگزار شد

رئیس فدراسیون بدمینتون و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در محل فدراسیون بدمینتون برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره این رقابت‌ها در کشورمان و به میزبانی استان البرز گفت: این مسابقات با حضور ۲۸ کشور همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرج با ۷۶ ورزشکار خانم و ۱۱۳ ورزشکار مرد ایرانی و خارجی ۱۵ تا ۱۸ بهمن برگزارشد.
محمد رضا پوریا با بیان اینکه برای برگزاری این رقابت‌ها ۲۵ هزار دلار جایز در نظر گرفته شده بود افزود: این رقابت‌ها با استقبال خوب ورزشکاران خارجی همراه بود، به طوری که ۴۶ خانم و ۸۳ ورزشکار مرد خارجی از کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی در این رقابت‌ها شرکت کردند و این موضوع نشان از سطح بالا بودن رقابت‌های بین المللی جام فجر و اهمیت آن در سطح بین المللی دارد.
وی درباره برگزاری رقابت‌های بین المللی جام فجردر مراکز استان‌ها افزود: ۲۸ دوره‌ای این رقابت‌ها برگزار شده، ۲۰ دوره در تهران و هشت دوره به ترتیب در زنجان، اصفهان، سمنان، یزد، فارس و البرز برگزارشد.
رئیس فدراسیون بدمیتون با اشاره به حضور بدمینتون بازان کشورمان در رقابت‌های بین المللی بدمینتون جام فجر تصریح کرد: در این رقابت‌ها ۳۰ خانم و ۳۰ اقا از کشورمان حضور داشتند، که با توجه به سطح رقابت‌ها و حضور حریفان قدرتمند و رنکینگ دار تیم‌های کشورمان نتوانستند رده‌های قابل توجهی کسب کنند و دو تیم دونفره از تیم ملی برزگسالان متشکل از صدرا صادقی و علیرضا قاسمی و تیم ملی جوانان با ترکیب علیرضا کرمی و نیما رستم پور موفق به کسب مقام پنجم این رقابت‌ها شدند.
استاندار البرز نیز در این نشست با تشکر از توجه فدراسیون به هیات‌های استان‌ها به ویژه استان البرز گفت:: میزبانی رقابت‌های بین المللی جام فجر در کرج و استان البرز علی رغم فشار‌های اقتصادی دشمن بسیار عالی بود و این امر نشان از توانمندی استان در میزبانی رقابت‌های مختلف بین المللی دارد.
شهبازی افزود: محدودیت زیر ساخت‌های ورزشی در استان البرز باید برطرف شود و توجه به توسعه ورزش و زیر ساخت‌های ورزشی هم خواست دولت و هم مسئولان استان است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی دراستان البرز در میزبانی رقابت‌های ورزشی وجود دارد ادامه داد: نگاه وزارت ورزش به ورزش استان بسیار مثبت است و امیدواریم با وجود استعداد‌های فراوان ورزشی که در استان وجود دارد، توجه مسئولان ورزشی کشور نیز توسعه ورزش در استان نیز بیشتر شود.
استاندار البرز با بیان اینکه میزبانی از رقابت‌های مختلف بین المللی باید در برنامه ریز‌های آتی مسئولان ورزشی استان البرز گنجانده شود اظهار کرد: از مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز می‌خواهم برای سال‌های آینده برنامه ریزی مناسبی برای میزبانی و برگزاری رقابت‌ها و مسابقات مختلف بین المللی و کشوری در استان تدارک ببینند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز هم با بیان اینکه استان البرز در سال جاری میزبان بیش از ۵۰ مسابقه ورزشی ملی و بین المللی در شهر‌های مختلف استان بوده گفت:: مسئولان شهر ستان‌های محتلف استان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این رقابت‌ها بدون هیچ خلل و مشکلی برگزار شود.
غفرانی افزود: در استان البرز بیش از ۱۵۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که قطعا در سال‌های اینده این تعداد بیشتر خواهد شد و نیاز ان‌ها به زیر ساخت‌های ورزشی نیز بیشتر خواهد شد.
وی در باره نیاز استان به ساخت و تجهیز زیر ساخت‌های ورزش هم تصریح کرد: استان در زمینه توسعه زیر ساخت‌های ورزشی نیازمند فضا‌های جدید است و با توجه به وجود ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی و افزایش شمار ورزشکاران، نیاز استان به وجود چنین فضا‌هایی احساس می‌شود.

نظر شما