شناسهٔ خبر: 31343692 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بسترهای قانونی نظام مهندسی کشاورزی فراهم می شود

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا بسترهای قانونی لازم را برای رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، احمدعلی کیخا روز شنبه در همایش تجلیل روز مهندس که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: رسالت و ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که فعالیت‌های کشاورزان در بخش زارعت و تولید مهندسی کند.
وی اظهار داشت: اکنون ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است و برای استفاده از این ظرفیت ها باید بستر را برای تولید کنندگان تسهیل کنیم.
این نماینده مجلس بر این باور است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای حل مشکلات مهندسان کشاورزی، بخش کشاورزی و کشاورزان شکل گرفته است و تنها برای حل مشکل مهندسان کشاورزی نیست، بنابراین علم مهندسی باید در تولیدات این بخش نهادینه شود که این امر می تواند در افزایش بهره وری تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که تحریم ها مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده ای را برای کشور بوجود آورده، فرصتی نیز برای توسعه کشاورزی کشور فراهم شده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تحریم ها اما فرصت هایی برای توسعه بخش کشاورزی رخ داده به طور یکه محصولات کشاورزی قدرت رقابتی در خارج از مرزهای کشورپیدا کرده است.
کیخا اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور برگ برنده در دست کسانی است که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
به گفته وی، در حال حاضر 250 هزار شخص حقیقی و حقوقی در سازمان نظام مهندسی فعالیت دارند که موجب تحول در این بخش شده اند.
به گزارش ایرنا، در همایش تجلیل از مقام مهندس برای نخستین بار از سرود نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس و تابلوی مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از تعدادی مهندسین کشاورزی تقدیر شد.
اقتصام**9186*2025

نظر شما