شناسهٔ خبر: 31343199 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با نشان تجاری در صنعت و تولید؛

نیاز کشور به نمایشگاه‌های مرتبط

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه‌های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ بهمن حسین زاده در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی تهران افزود: حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۵ تریلیون دلار بود که بخشی از آن به دلیل فعالیت ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و ۲۸۳ شهر جهان به دست آمد.
وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقاء زیرساخت‌های صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش ها، بازسازی سالن‌های نمایشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش برای بهره مندی سایت نمایشگاهی تهران از مترو، همچنین تنوع بخشی به خدمات نمایشگاهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بهره گیری بهینه از آن‌ها در این راستا دنبال می‌شود.
حسین زاده گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیئت وزیران به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سایر کشور‌ها بدون برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی‌شود.
در ادامه این مراسم منوچهر جعفری زاده رئیس انجمن صنفی غرفه سازان به اهمیت نمایشگاه در رشد و توسعه کشور‌ها اشاره کرد و گفت: در ایران از پنج سال پیش با ورود بیشتر بخش خصوصی به امور نمایشگاهی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم.
وی افزود: بیشترین اشتغال امور نمایشگاهی در صنف غرفه سازان با سالیانه ۱۰۰ هزار نفر اشتغال است که نیمی از آن اشتغال پایدار به حساب می‌اید.
جعفری زاده ادامه داد: همچنین سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع غرفه در مجموعه نمایشگاه‌ها در سطح کشور ساخته می‌شود.
وی گفت: هرچند در ماه‌های گذشته کمبود مواد اولیه غرفه سازان را به شدت با مشکلاتی مواجه کرد، اما با تلاش زیاد دست اندرکاران و فعالان این بخش همه غرفه‌های نمایشگاهی به موقع آماده و بحران موجود، مدیریت شد.
همچنین علی مرادی رئیس انجمن برگزار کنندگان نمایشگاهی نیز در این همایش افزود: نبود طرح جامع صنعت نمایشگاهی این روز‌ها به مشکلات متعددی در برگزاری نمایشگاه در کشور منجر شده که از آن جمله نابسامانی در برگزاری نمایشگاه‌ها و تعیین شاخص‌هایی برای تشخیص صلاحیت برگزار کنندگان است.
وی افزود: ثبات تعرفه برگزاری نمایشگاه‌ها موجب شده فضای فعالیت در این عرصه رقابتی نباشد.
مرادی گفت: صدور مجوز‌های یک ساله در برگزاری نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را برای برگزارکنندگان دشوار کرده است، همچنین نبود قوانین و مقررات یکسان و با ثبات در مراکز نمایشگاهی استانی و ناهمخوانی تعرفه‌ها با نرخ تورم در ۱۰ سال گذشته، سایر مشکلات در این عرصه است.
در این همایش علاوه بر تقدیر از برترین‌های جشنواره پوستر‌های نمایشگاهی، برترین‌های جشنواره وب و اپلیکیشن‌های نمایشگاه، تفاهم نامه صنعت نمایشگاهی ایران نیز امضا شد.

نظر شما