شناسهٔ خبر: 31341697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون سازمان بازرسی کل کشور

بازرسان در پی مچ گیری مدیران نباشند

خبرگزاری صداوسیما

معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت:باید روحیه خدمت، تلاش و کار مدیران تقویت شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، معاون سازمان بازرسی کل کشور در آیین معرفی مدیر ضرورت تقویت روحیه خدمت و تلاش و کار مدیرانکل بازرسی استان گفت: بازرسان نباید در امور مدیران اجرایی دخالت کنند، یا دنبال مچ گیری از آن‌ها باشند، زیرا روحیه خدمت،تلاش و کار از مدیران گرفته می‌شود.
حسین شهرابی فراهانی افزود: یکی از مهمترین وظایف سازمان بازرسی نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است لذا بیشترین اولویت در نظام بازرسی بحث پیشگیری است، ولی در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سازمان بازرسی به شدت و با قاطعیت تمام با متخلفان برخورد می‌کند.  
وی با بیان اینکه بازرسان با تذکر‌های به موقع و لازم از بروز خطا و فساد در ادارات پیشگیری کنند، از مدیران خواست با حرکت در ریل قانون و بهره گیری از میز خدمت، بهترین و شایسته‌ترین خدمات را به مردم ارائه کنند.  
رییس کل دادگستری استان هم با بیان اینکه سازمان بازرسی به دنبال اصلاح امور مدیران است، گفت: سازمان بازرسی تا جایی که قانون اجازه دهد به مدیران کمک می‌کندکه دچار خطا و لغزش نشوند، ولی اگر ناچار باشند ومدیری که بر تخلف خود اصرار داشته باشد، بر اساس قانون باید مجازات شود.  
حجت الاسلام مزارعی افزود:بازرسان در گزارش‌های خود نهایت دقت و بی‌طرفی را داشته باشند و از هرگونه غرض‌ورزی و طایفه‌گرایی دوری کنند.
وی گفت: به علت کثرت پرونده‌ها در محاکم، به پیشگیری کم توجهی شده است و نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و پیشگیری از جمله اولویت‌ها در نظام بازرسی است.
استاندار هم گفت: قوه قضائیه و در واقع سازمان بازرسی کل کشور موظف است تا از به وجود آمدن فساد‌های اداری جلوگیری کند و آن‌ها را کشف و پیگیری کند.
احمدی افزود: در مواجه با تخلف مدیران با ظرافت و حساسیت در چهارچوب قانون برخورد شود و نباید روحیه چالاکی از مدیران سلب شود.
وی گفت:برخورد قاطع با متخلفان از هر گروه و طایفه‌ای موجب بالندگی جامعه و شکوفایی خدمت رسانی خالصانه به مردم می‌شود.  
مدیر کل جدید بازرسی استان هم نظارت، کنترل و برقراری عدالت را در جامعه از جمله وظایف ذاتی بازرسی بیان کرد و گفت: اگر فردی برای خود نظارت درونی داشته باشد و در همه امور خدا را ناظر براعمال و رفتار خود بداند هیچ گاه مرتکب خطایی نخواهد شدو اگر هم خطایی انجام دهد، خود را اصلاح می‌کند.  
کرمی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف برخی مدیران به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات است افزود: ما دنبال تشکیل پرونده برای هیچ خدمت گذار به نظام نیستیم و برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات باید اقدامات لازم انجام شود و در این بین فرهنگ‌سازی و آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بر لزوم توجه ویژه به قانون تاکید کرد و ادامه داد: اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم باید شرایط را درک کرد و همه ارکان حاکمیت باید در کنار هم باشند تا از این گردنه سخت عبور کنیم.  
حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم گفت: باید نیت، کمک به حل مشکلات مردم باشد و نگاه‌های حزبی و جناحی نباید مانع خدمتگزاری به مردم شود، زیرا فلسفه حکومت جمهوری اسلامی خدمتگزاری به مردم است.
در این آیین آقای کرمی به عنوان بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات آقای تقوی تجلیل شد.
<div id="video-display-embed-code_3212273"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2362106/3212273?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما