شناسهٔ خبر: 31339870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور امور بانوان در بهزیستی گلستان:

اقدامات حوزه آسیب‎های اجتماعی در نقاط آسیب‎پذیر کافی نیست

محمدی گفت: در حوزه آسیب‎های اجتماعی در نقاط آسیب‎پذیر استان فعالیت‎های را به شکل مستمر دنبال می‎کنیم ولی به دلیل ازدیاد جمعیت این محله‎ها اقدامات ما کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «زهرا محمدی»  امروز (شنبه 4 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: براساس برنامه‎ریزی‎ها در اتاق فکر آسیب‎های اجتماعی زنان و تحکیم خانواده امور بانوان استانداری گلستان در ایام هفته زن دیدار همزمان از بانوان معلول توانمند را خواهیم داشت.


مشاور امور بانوان در بهزیستی گلستان ادامه داد: در حوزه آسیب‎های اجتماعی در نقاط آسیب‎پذیر استان فعالیت‎هایی را به شکل مستمر دنبال می‎کنیم ولی به دلیل ازدیاد جمعیت این محله‎ها اقدامات ما کافی نیست.


محمدی یادآور شد: برنامه‎های ما برای کاهش آسیب‎های اجتماعی در نقاط آسیب‎پذیر کفاف جمعیت این مناطق را نمی‎دهد و در حد توان بهزیستی و امور بانوان کارهای آموزشی در راستای افزایش مهارت‎های زندگی انجام می‎شود.


وی با بیان اینکه سه سال است که پس از تاکیدات مقام معظم رهبری بهزبستی در گلستان به موضوع کاهش طلاق توجه شایانی داشته است، افزود: متاسفانه در استان به ازای هر 5 ازدواج 1.2 ازدواج منجر به طلاق می‎شود.


مشاور امور بانوان در بهزیستی گلستان تاکید کرد: بهزیستی استان با توجه به تجربه‎کاری و با توجه به شناسایی محل‎های آسیب خیز در 6 نقطه پایگاه خدمات اجتماعی را در سطح شهرستان گرگان فعال کرده است که شامل محله‎های قزاق محله، کوی عرفان، انجیراب، کوی محتشم و امام رضا( علیه السلام) می‎شود.


محمدی یادآور شد: اعتیاد، بیکاری و فقر همانند سطح کلان کشور مهمترین آسیب‎های اجتماعی است که با آن رو به رو هستیم و معضلات دیگر اعم از طلاق، خشونت‎ها علیه زنان، اعتیاد، کودکان خیابانی، زنان سرپرست خانوار نیز در استان وجود دارد.

 

نظر شما