شناسهٔ خبر: 31339563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نظام خود را وامدار تلاش های فرهنگیان می داند

استاندار ایلام با اشاره به نقش حیاتی سیستم آموزشی در توسعه همه جانبه کشور گفت: نظام خود را وامدار تلاش های فرهنگیان می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی»، ظهر امروز (۴ اسفند) در جمع فرهنگیان ایلام که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ای که عموم مردم و مسئولان ان جایگاه نظام تعلیم و تربیت را والا نگه داشته و در برنامه ریزی های خود برای این حوزه نقش شایسته ای در نظر بگیرند، مسیرهای توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد.

 

وی، ادامه داد: این ویژگی در کشورمان که اهمیت کسب علم و دانش همواره مورد تاکید ائمه اطهار (ع) بوده باید بیش از سایر نقاط جهان رعایت شود.

 

استاندار ایلام، با اشاره به هجمه سنگین دشمان برای جلوگیری از دستیابی کشورماتن به فناوری ها جدید، تاکید کرد: دانش اموزان به عنوان آینده سازان این سرزمین باید با درک موقعیت و جهد و تلاش شبانه روزی برای کسب علوم مختلف کشورمان را در اشکال مختلف از بیگانگان بی نیاز کنند.

 

سلیمانی دشتکی، با اشاره به اهمیت نقش معلمان در این عرصه بر لزوم برطرف کردن مشکلات معیشتی این قشر تاکید کرد.

 

وی، افزود: چنانچه در داخل کشور وحدت، هم افزایی و کمک و حمایت از دولت و نظام وجود داشته باشد از مشکلات و تحریم های ظالمانه کشورهای غربی عبور خواهیم شد.

 

استاندار ایلام، با تاکید بر اینکه حقوق ها باید با تورم هماهنگ باشد بر اعمال حق مناطق مرزی مناطق جنگ زده، اعمال حق محرومیت در احکام بازنشستگان و ... برای فرهنگیان تاکید کرد.

 

وی، یادآور شد: ایلام امروز همچنان مرزبان و مدافع ایران و از طرفی قدمگاه زائران عتبات عالیات بوده و بیش از پیش به سرمایه گذاری و توسعه نیاز دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، نیز در این دیدار با اشاره به تحصیل ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام گفت: این افراد در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی به تحصیل دارند.

 

«اسفندیار رستم زاد»، پوشش تحصیلی این استان را ۹۴.۵ درصد عنوان کرد که جز استان های برتر هستیم.

نظر شما