شناسهٔ خبر: 31334218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

با جمله روی خط اخبار همه آنچه در فوتبال ایران در این روزها گذشت

صاحب‌خبر -

دربی پایتخت با طعم VAR؟
گویا مسئولان فدراسیون و کمیته داوران همچنان روی بهره داری از سیستم کمک داور ویدئویی در دربی پایتخت نظر دارند. در حالیکه کمتر از یک ماه تا برگزاری دربی فاصله داریم آنچه از شواهد و قرائن پیداست هنوز امکانات اولیه برای این اقدام فراهم نشده است. از تایید این سیستم به وسیله ی نماینده فیفا تا مجهز کردن اتاق کمک داوران ویدئویی به ارتباطات رادیویی برای برقراری ارتباط با داور میدان از کارهای اولیه برای بهره بردن از این سیستم است وقتی این کارها انجام نشده چگونه می توان امیدوار بود تا یک ماه دیگر از VAR در لیگ برتر بهره برداری کنیم ؟

آزمون، سردار جدید سرزمین تزارها
سردار آزمون پس از آنکه از روبین قازان دل کند و به تیم سرشناس زنیت روسیه پیوست خیلی ها این انتقال را با شک و تردید نگاه کردند اما گویا خود سردار دریافته که در روسیه بهتر می تواند به اهدافش برسد او در بازی های لیگ اروپا در برابر فنر باغچه خوش درخشید آزمون در این بازی با دو گل و ثبت یک پاس گل در پیروزی سه بر یک تیمش نقش تعیین کننده ای داشت . خوش حالی مدیران تیم زنیت از درخشش سردار بار ها به تصویر کشیده شد تا مشخص شود که به درستی دست روی این جوان ایرانی گذاشته اند. درخشش سردار و سایر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی برای فوتبال ما لازم و ضروری است . چون با بازیکنان آماده و رو پا می توان زودتر به آرزوها و اهداف خود رسید. اکنون آزمون سردار ، درخشش در سرزمین سرد تزارهاست امیدواریم از این آزمون سربلند بیرون بیاید.
آیا پاتوسی مهره گمشده ی استقلال است ؟
درخشش آیاندا پاتوسی بازیکن سیه چرده ی آبی ها در بازی با پارس جم این امیدواری را نزد استقلالی ها ایجاد کرد شاید او همان مهره ی گمشده ی استقلال باشد تا بتواند هماهنگی و نظم میانه ی میدان استقلال را به تیم برگرداند. هر چند هنوز برای ارزیابی و نمره دادن به پاتوسی زود است اما انصافا این بازیکن نشان داد درک و شعور بالایی از فوتبال دارد بعد از خروج جبارف از استقلال هنوز نظم میانه ی میدان و استفاده از توپ های سرگردان در استقلال به خوبی صورت نمی گیرد شاید پاتوسی بتواند به استقلال کمک کند تا هامورنی لازم ایجاد شود. شفر عقیده دارد این بازیکن برای اینکه چالاک تر شود باید از از وزنش بکاهد. پاتوسی از خریدهای علی خطیر برای استقلال است ، آیا او بمب نقل و انتقالات خواهد بود ؟

طعم چیپ زیر زبان علیپور ؟
علی علیپور بازیکنی خوش اخلاق بی حاشیه و موثر برای سرخ پوشان پایتخت است . او در چند سالی که در ترکیب پرسپولیسی ها قرار دارد همیشه به درستی کار خود را انجام داده، و هواداران هم دوستش دارند. بعد از رفتن طارمی خللی در گلزنی تیم پرسپولیس ایجاد نشد چون علیپور آنقدر برای پرسپولیس گل زد که حتی عنوان آقای گلی لیگ را هم به چنگ آورد . اما در چند وقت اخیر این بازیکن در چند حرکت که بیشتر شبیه حرکات مهدی طارمی می باشد خود را به نزدیکی های حاشیه هل داده است. از پنالتی چیپ و سپس پست اینستاگرامی نشان داد که او هم بی میل نیست جوری دیگر به چشم بیاید. حاشیه و بازی در چنین میدان هایی کار هر بازیکنی نیست بهتر است علیپور از وارد شدن به این گود خود داری کند او با همان دنیای آرام و بی شیله پیله اش جذاب تر است .

من مهدی رحمتی یک با انگیزه هستم
مهدی رحمتی حالا یک برند برای انگیزه و خسته نشدن از شرایط سخت است . وقتی کی روش خط قرمز روی نامش کشید و با تمام آمادگی ها هرگز مورد توجه مرد لج باز پرتغالی قرار نگرفت هرکسی دیگر بود فوتبال را می بوسید و دست کش هایش را آویزان می کرد اما سید مهدی رحمتی هرکسی نیست او ایستاد و جنگید تا ثابت کند او خستگی ناپذیر تر از این حرف هاست . اکنون با سابقه ترین بازیکن لیگ برتر، رکورد دار کلین شیت کسی نیست جز مهدی رحمتی، او یک برند برای لیگ برتر ما می باشد. اگر دقت کرده باشید او دیگر به حاشیه و جنجال علاقه ندارد ، با نیمک نشینی کنار می آید و با تمرینات بیشتر خود را به شفر تحمیل کرد.

از تیم ملی فوتبال چه خبر ؟
گویا باید باور کنیم فعلا از تیم ملی فوتبال و انتخاب سر مربی خبری نیست . مسئولان فدراسیون هم ضرورتی نمی بینند که خود را به زحمت مذاکره و قرار داد بستن با مربی جدید بندازند . البته تیم های ملی کشورهای دیگر اشتباه می کنند با برنامه ریزی کارهای خود را پیش می برند چون برای ما ثابت شده برنامه ریزی به فوتبال ما نمی آید. پس بهتر است فعلا همه چیز را به امان خدا رها کنیم تا ببینیم چه پیش می آید . فعلا وقت داریم .

سر ناساز گاری فوتبال با شهریار
از روز پنج آبان ماه یعنی روزی که علی دایی با پرسپولیسی ها در ورزشگاه تختی درگیر شد او تا کنون طعم پیروزی را در لیگ نچشیده است . البته ما خرافاتی نیستیم ولی انگار آن دعوا و جنجال برای دایی اصلا خوش یمن نبوده است . دایی و سایپا در جام حذفی استقلال و نفت آبادان را شکست دادند و خود را به نیمه نهایی رساندند جایی که با حضور داماش دسته دومی رفتن به فینال جام حدفی کار آسانی نشان می داد ولی شکست به داماش این رویا را به کابوس تبدیل کرد.سایپا در حالیکه در تهران تیم پنجاپ هند را گلباران کرد و خود را به الریان قطر رساند خیلی شانس داشت که بتواند یکی از تیم های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشد حتی آنها گل اول را به الریان زدند ولی پذیرش گل تساوی و در حالیکه تلاش می کردند بازی را به وقت اضافه بکشانند اما تیم سایپا قافیه را به حریف واگذار کرد و با پذیرفتن دو گل آن هم به فاصله ی کم لیگ قهرمانان آسیا هم برای نارنجی پوشان به پایان رسید. حالا برای شهریار فقط لیگ مانده تا او در این مسابقات دنبال بازگرداندن شکوه و جلال خودش باشد. چون وقتی پیشنهاد مربیگری او در تیم ملی آمد در میان ناباوری خیلی‏ها گفتند شوخی این حرف هم قشنگ نیست. این روزها شهریار روی بد بیاری و بد اقبالی گام برمی دارد و شرایط بر وفق مرادش نیست. آیا واقعا آه پرسپولیسی ها او را گرفته است ؟

نظر شما