شناسهٔ خبر: 31322504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

بیانیه «گام دوم» آغاز فصل نوین برای ملت ایران است/ پاکستان رفتار گذشته خود را اصلاح کند

ابنا

امام جمعه موقت تهران يبا بیان اینکه از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می رود به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار نماید، اظهار داشت: شایسته یک کشور نیست با همسایگان خود در شمال، جنوب و غرب چنین شرایط ناگواری را تجربه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه درباره بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب صادر شد، گفت: این بیانیه منشوری برای خودسازی، جامعه سازی و تبیین کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.

وی افزود: در این منشور تحلیلی روشن از گذشته، نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی و مؤثر ارکان نظام ارائه شده است.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر اینکه اصول و مبانی انقلاب قابل تردید نیست، گفت: انقلاب به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است و با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف و تصحیح خطاهای خویش است اما منفعل نیست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اینکه مسئله رهبری و ولایت در آموزه های دینی مورد توجه قرار گرفته است به این دلیل است اگر اصول در اوج انطباق با مبانی علمی و وحیانی باشد اما رهبران جامعه به آن اعتقاد نداشته باشند، وارونه و منحرف می گردد.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر امام بزرگوار و امروز خلف صالح او این قله های بزرگ را فتح کرده است.

وی تأکید کرد: مردم بیدار باشید، پیروی از رهبران عادل، عزت آفرین است. شما عزیز هستید چون شخصیتی مانند امام (ره) و خلف صالح او را برای رهبری برگزیده اید.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز ملت اسلام در عراق، سوریه، غزه، یمن، بحرین و سراسر عالم اسلام، عزیز و پیشتازند و هر روز سنگر جدیدی را فتح می کنند، چون رهبر صالحی را برگزیده اند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه نوکیسه های دست یافته به کاخ سفید، تاریخ چهار دهه انقلاب اسلامی را بررسی کنند، ببینند ملت ایران در چه شرایط سختی پیروزی های بزرگ را به دست آورد، اظهارداشت: تمام عزت ثمره رهبری امام عادل است اما این عدالت باید در همه سطوح مدیریت کشور جریان پیدا کند.

وی همچنین رحلت آیت الله مومن را تسلیت گفت و اظهارداشت: ایشان به راستی آراسته به علم و تقوا بود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین شهادت جمعی از بهترین فرزندان میهن اسلامی، پاسداران عزت و شرف، آفرینندگان امنیت و اقتدار، مرزداران سلحشور را به امت اسلام، مردم شریف خطه اصفهان، عموم رزمندگان و سپاهیان و نیروهای مقتدر مسلح کشور تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: برای ملت ایران، مسئولان نظام، نیروهای اقتدار آفرین و پاسداران امنیت کشور هرگز قابل قبول نیست سرزمین یک کشور اسلامی همسایه به پایگاهی برای تربیت مزدوران تروریست تبدیل شود.

وی با بیان اینکه از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می رود به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار نماید، اظهار داشت: شایسته یک کشور نیست با همسایگان خود در شمال، جنوب و غرب چنین شرایط ناگواری را تجربه کند.

حجت الاسلام ابوترابی اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی، شیعیان، پیروان مدرسه اهل بیت، برادران و خواهران اهل سنت همه و همه حول قرآن، پیامبر عظیم الشأن اسلام و حول شخصیت پیامبر اکرم (ص) با هم وحدت و انسجام دارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: خواهش می کنم به لایحه بودجه دقت فرمایید، ببینید در این لایحه چند قدم برای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، حمایت از تولید، کاهش شدت انرژی و مدیریت مصرف برداشته شده است.

وی تصریح کرد: مصرف به اندازه و بی اسراف در سال های اخیر از سوی بنده بارها تکرار و بر آن تأکید شده است. این ضعف، خود را در نظام بودجه ریزی نشان می دهد.

.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما