شناسهٔ خبر: 31321781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع):

امام(ره) با اعتماد به جوانان، جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشت/اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از شرایط جنگ اقتصادی است

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: امروز نیازمند اعتماد به مردم و جوانان است و تنها راه برون‌رفت از شرایط جنگ اقتصادی، واگذاری اقتصاد به خود مردم و اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) و از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس، شامگاه دوم اسفندماه، در یادواره شهید محلاتی و ۳۳۰ شهید شهرستان محلات با اشاره به نحوه شهادت شهید محلاتی گفت: شهید محلاتی یار دیرین امام راحل بود که در هنگام خدمت در سپاه به‌عنوان نماینده بنیان‌گذار کبیر انقلاب به شهادت رسید.

فضلی با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با امام(ره) در سال ۶۴ بیان کرد: در این دیدار سردار محسن رضایی فرمانده وقت کل سپاه، گزارشی از جبهه ارائه کرد و امام(ره) خطاب به همه فرماندهان فرمودند، هر شب به دشمن هجمه کنید، خواب را از چشم دشمن بگیرید و به دشمن امان ندهید.

وی ادامه داد: این فرمان امام راحل، یک فرمان راهبردی برای امت انقلابی ایران بود و امروز نیز باید همین راهبرد را مدنظر قرار دهیم.

فضلی با اشاره به لزوم صراحت کلام در راه مجاهدت فی سبیل الله اظهار کرد: امروز و در شرایط جنگ اقتصادی و زمانی که مردم تحت‌فشار هستند، اعتماد به جوانان در واگذاری مسئولیت‌ها قدری کم شده درصورتی‌که امام(ره) با اعتماد به جوانان جبهه‌های جنگ تحمیلی ۸ ساله را به جوانان واگذار کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) همچنین با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم در  طول۴۰ سال گذشته به تکلیف خود در قبال انقلاب به‌خوبی عمل کرده‌اند و حل مشکلات اقتصادی امروز نیازمند اعتماد به مردم و جوانان است و تنها راه برون‌رفت از شرایط جنگ اقتصادی، واگذاری اقتصاد به خود مردم و اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گوشزد کردن دشمنی آمریکا با ملت ایران در کوران جنگ تحمیلی توسط امام(ره) بیان کرد: آمریکا دشمن خبیثی است که دست آن‌ها با صهیونیست‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه در یک‌کاسه است و باید مراقب باشیم دشمن نتواند برای ما نقشه بکشد و باید از نقشه‌های دشمن آگاه باشیم.

این فرمانده جنگ تحمیلی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از منطقه عملیاتی شلمچه و کربلای ۵ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، شب‌های عملیات کربلای ۵، شب‌های قدر انقلاب بود.

وی ادامه داد: عملیات کربلای ۴، پس از برنامه‌ریزی ۶ ماهه برگزار شد که متأسفانه با شکست مواجه شد و همه باید بدانند زمانی که در عمل به‌فرمان رهبر، برای ادای تکلیف وارد میدان شویم و به تکلیف عمل کنیم، قطعاً پیروز هستیم.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) در خاتمه با اشاره به بررسی علل شکست عملیات کربلای ۴ برای طرح‌ریزی عملیات کربلای ۵ خاطرنشان کرد: پس از بررسی علل شکست عملیات کربلای ۴، تمامی جبهه‌ها موردبررسی قرار گرفت و درزمانی که فرماندهان به علت وجود مشکلات فراوان، انجام عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه را غیرممکن می‌دانستند، به‌محض دریافت پیام امام(ره) برای انجام عملیات، همه اعلام آمادگی کردند و تنها به فاصله چند روز بعد از شکست در عملیات کربلای ۴ عملیات کربلای ۵ با پیروزی و موفقیت چشمگیر انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما