شناسهٔ خبر: 31319230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعلی حسینی:

فیلم های ایرانی مروج عرف جامعه و فرهنگ ایرانی باشند

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم هایی در شبکه های خانگی و سینما تولید می شود مروج فرهنگ ایرانی و عرف جامعه باشند چرا که جامعه هدفی بزرگی را در بر می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعلی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه روز گذشته(2اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه، گفت: متاسفانه امسال با کاش 7 درصدی بودجه فرهنگی بوده ایم.

 

وی افزود: نباید اجازه دهیم تنوع قومیتی و فرهنگی به تهدید از ناحیه دشمن تبدیل شود و باید از این اتفاق خجسته در راستای گسترش تولیدات سینما و فرهنگ بهره ببریم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به لحاظ فرهنگی از تنوع ویژه‌ای برای مباحث فرهنگی کشور برخوردار است، تصریح کرد: این استان دارای بیشترین مرز مشترک با سه کشور است و میتواند به عنوان صادر کننده فرهنگ به جهان غرب مطرح باشد و لذا مسئولان عالی نظام از این موقعیت باید استفاده کنند.

 

سیدعلی حسینی خاطرنشان کرد: امروز از تنوع فرهنگی به عنوان زمینه‌ساز هویت ملی نام می‌برند و می کوشند در راستای اشاعه آن کارهای فاخر فرهنگی تولید کنند.

 

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای پیشرفت و تعالی در جامعه نیازمند انسجام و وحدت هستیم و تقویت و تعامل میان وزارت ارشاد و مجلس، از اهم برنامه‌های ما است.

 

وی اضافه کرد: هنرمندن و نویسندگان نامی بسیاری در استان وجود دارد که متاسفانه باز هم به دلیل مشکلات اقتصادی در زمنیه حمایت از آنها بسیار کمرنگ بوده ایم که امیدوارم در آینده نزدیک این خلا مالی را جبران کنیم.

 

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی استان مطلوب هستند و خوشبختانه در طراحی و تولید برنامه های فرهنگی نیز به خوبی ظاهرشده است و در وزارت ارشاد، استان آذربایجان غربی را به عنوان یک استان موفق در فعالیت‌های فرهنگی می‌شناسیم.


وی با اشاره به پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه یادآور شد: افتتاح این پروژه می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان را چندین پله ارتقا دهد، چرا که محفل مناسبی برای اجتماعات، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری بوده و یک پروژه بی‌نظیر در کشور است.

نظر شما