شناسهٔ خبر: 31318566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دور تازه اعتصاب معلمان در آمریکا

معلمان شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا در اعتراض به رسیدگی نشدن مطالباتشان دست از کار کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، معلمان اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا در راستای پیگیری مطالبات خود برای کوچک‌تر شدن کلاس‌ها و افزایش حقوق اعتصاب کردند. اعتصاب معلمان اوکلند تازه‌ترین دور اعتصابات معلمان در ماه‌های اخیر در آمریکا است.

معلمان غرب ویرجینیا، دنور و لس انجلس سال گذشته در اعتراض به شرایط کار، حقوق و مزایا با برپائی اعتصاب دست از کار کشیدند. جامعه ۳ هزار نفری معلمان اوکلند خواهان افزایش ۱۲ درصدی حقوق هستند. معلمان معترض به حقوق و دستمزد معتقدند از آنجا که کمترین حقوق را در لس انجلس که هزینه‌ها بالا است دارند، مقامات باید با افزایش حقوق کاستی‌ها را جبران کنند.

این افراد ضمن اعتصاب خواستار استخدام مشاوران بیشتر برای حمایت از دانش آموزان و همچنین به کارگیری شمار بیشتری از پرستاران تمام وقت شدند. اعتصاب معلمان می‌تواند وضعیت تحصیلی ۳۶ هزار دانش آموز را در ۸۶ مدرسه تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس اتحادیه معلمان که مطالبات جامعه معلمان اوکلند را نمایندگی می‌کند، گفت بی تفاوتی و بی توجهی مقامات و مسئولان در شنیدن مطالبات و خواسته‌های معلمان در دو سال گذشته سبب شد این قشر از فرهنگیان ناگزیر به برگزاری اعتصاب شوند. کیت براون، رئیس انجمن آموزشی اوکلند پیش از برگزاری اعتصاب که در ساعت ۸ بامداد پنج شنبه آغاز شد، سخنرانی کرد.

وی افزود اکنون زمان آن فرا رسیده است که دست اندرکاران به مطالبات اجتماعی این قشر از جامعه گوش دهند. براون با اشاره به اینکه معلمان خواستار کوچک‌تر شدن کلاس‌های درس، افزایش ۱۲ درصدی حقوق و همچنین استخدام پرستاران تمام وقت شده اند، درباره پیوستن دانش آموزان به روند اعتصابات خیابانی هشدار داد.

انتهای پیام/

معلمان آمریکایی اعتصاب کردند

برچسب‌ها:

نظر شما