شناسهٔ خبر: 31318144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فروش میلیاردی نمایشگاه صنایع دستی کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان بیش از یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان انواع اقلام صنایع دستی به فروش رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا تورانی، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، با بیان اینکه در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان ۱۶۰ غرفه به صنایع دستی و ۱۵ غرفه به گردشگری اختصاص داشت، گفت: در این نمایشگاه صنعتگران استان کرمان در قالب ۹۰ غرفه به معرفی صنایع‌دستی این استان پرداختند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، با تاکید بر اینکه ۶۰ رشته صنایع‌دستی در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان عرضه و شناسانده شد، تصریح کرد: بیشترین فروش مربوط به غرفه‌های البسه محلی، زیورآلات، سفال، حصیر و فیروزه‌کوبی و کم‌فروش‌ترین به غرفه گلیم شیریکی پیچ اختصاص داشت.

تورانی با اشاره به اینکه از نمایشگاه مذکور ۳۵ هزار نفر در مدت زمان ۵ روز بازدید کردند، افزود: در این نمایشگاه به شکل ویژه رشته‌های احیا شده شامل شال‌بافی، کار بافی و گیوه‌بافی معرفی گردید.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان ۲۵لغایت ۲۹ بهمن‌ماه سالجاری در محل سایت شرکت نمایشگاه‌های جنوبشرق کرمان با حضور صنعتگران و هنرمندان ۳۱ استان کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کرمان

نظر شما