شناسهٔ خبر: 31317341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شریعتمداری خبر داد:

نهایی شدن سامانه ملی اشتغال ایرانیان طی چند ماه آینده/ تاکید بر اشتغال نیروهای بومی در خوزستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نهایی شدن سامانه ملی اشتغال ایرانیان طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: استاندار خوزستان باید مدیرانی که در زمینه ایجاد اشتغال، مسائل اقتصادی و توسعه استان کار نمی کنند، را کنار بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شریعتمداری »، شامگاه (پنج شنبه 2 اسفند) در حاشیه نشست کارگروه اشتغال خوزستان، با تاکید بر اینکه باید خط روشنی در تقسیم بندی رقابت ها و مزیت های ذاتی مناطق مختلف ترسیم شود، اظهار کرد: مزایای اصلی، پایدار و قابل رقابت که می تواند منجر به توسعه و تغییر در هر منطقه ای شود، باید شناسایی و به کار گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در اولین سفر رئیس جمهور به خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری که مغفول بود، مصوب و تاکنون رشد خوبی داشته است، افزود: این طرح از جمله طرح‌های مورد توجه دولت است که باید به بیش از 700 هزار هکتار نیز افزایش یابد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبیعت و آب و هوای خوزستان را کم نظیر توصیف کرد و اذعان داشت: باید از ظرفیت های خوزستان در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی نهایت استفاده و بهره را برد.

 

وی بر نقش مهم خوزستان در کشور تأکید  کرد و ادامه داد: مدیران استان باید با مدیریتی جهادی وارد عرصه خدمت شوند و در این راستا استاندار خوزستان باید مدیرانی که در زمینه ایجاد اشتغال، مسائل اقتصادی و توسعه استان کار نمی کنند، را کنار بگذارد.

 

شریعتمداری، با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه های هر منطقه ای نیروی انسانی است، اضافه کرد: تغییر مأمن نیروی انسانی کارآمد خوزستان به خارج از این استان، تأخیر در توسعه این استان را در پی دارد.

 

وی با بیان اینکه منابع نفتی که در گذشته در شهرستان مسجدسلیمان بوده به توسعه ایران کمک کرده است، تأکید کرد: امروز باید بخشی از توسعه کشور به نحو دیگری برای توسعه مسجدسلیمان به کار گرفته شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم رسیدگی به مسائل مالیاتی را یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صنایع مختلف دانست و گفت: باید با بالا بردن پایه های مالیاتی و افزایش تعداد واحدهای مالیات دهنده تمهیداتی فراهم شود که به این واحدهای تولیدکننده فشار وارد نشود.

 

وی بهره مندی از معافیت مالیاتی برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدکننده را ضروری دانست و تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی برای صیانت از وضعیت اشتغال موجود متناسب نیست و شورای پول و اعتبار باید برای این شرایط تصمیم گیری کند.

 

وی با بیان اینکه دومین پرداخت صندوق توسعه ملی به خوزستان است، اما برای این استان که پیشانی جنگ بوده و بیش از 90 بار بمباران شده، کافی نیست، تصریح کرد: استفاده اهرمی از بودجه عمومی برای حل مشکلات اقتصادی ایران باید مورد توجه بیشتری باشد تا از تجارب قبلی در این زمینه استفاده شود.

 

شریعتمداری، با تأکید بر اینکه عدم تطابق فارغ التحصیلان با نیاز بازار در خوزستان باید بررسی شود، عنوان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در استان باید تقویت شود و نیازهای بازار کار و اشتغالزایی خوزستان شناسایی و مهارت های مورد نیاز برای فارغ التحصیلان ایجاد شود.

 

وی از نهایی شدن سامانه ملی اشتغال ایرانیان طی چند ماه آینده خبر داد و ابراز کرد: صنایع مختلف باید بر اساس مبانی استاندارد در استان مستقر شوند، همچنین 400 طرح نیمه کاره که در استان وجود دارد نیز باید مورد توجه جدی مدیران استان قرار گیرد و شورای اشتغال استان باید به محلی برای حساب کشی از مدیران متعهد برای اشتغالزایی تبدیل شود.

 

وی بر اشتغال نیروهای بومی در استان تاکید کرد و یاد آور شد: استاندار خوزستان از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و آگهی های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نکرده اند، آگهی ها را ابطال کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پایان خاطر نشان کرد: تمام آگهی های استخدامی منتشر شده که در آن اولویت داشتن با نیروهای بومی ذکر نشده و یا تفاوت جنسیتی قائل شده بودند را باطل کرده تا دوباره با اصلاح این دو مورد منتشر شوند.

 

نظر شما