شناسهٔ خبر: 31315511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در طراحی لباس آقایان عقب مانده‌ایم

وزیر ارشاد: در طراحی لباس آقایان عقب مانده ایم و باید همانند لباس بانوان و کودک و نوجوان در این زمینه فعال‌تر باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی بر اینکه آیا طرح لباس شما ایرانی است گفت: ما هنوز با طی کردن قله‌های طراحی لباس فاصله داریم و در قله نیستیم.
وی افزود: برای اینکه فاصله را کم کنیم باید با طراحی خلاقانه لباسی تولید کنیم که هم راستا با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و همچنان که در بخش زنان و نوجوانان گام‌های رو به جلویی برداشتیم باید در طراحی لباس آقایان هم کار کنیم.
وی با اشاره به هشتمین دوره جشنواره مد و لباس فجر با بیان اینکه این جشنواره مثل هر کاری که تازه شروع می‌شود نیاز دارد که به بلوغ خود برسد گفت: نگاه به لباس با هویت ایرانی اسلامی در طراحی و اجرا بسیار اهمیت دارد و امسال با اتفاقات خوبی در جشنواره مواجه هستیم و این مسیر، مسیر مهمی است.
وی با اشاره به اهمیت طرح در لباس گفت: پیش از این بیشتر طرح‌ها تقلیدی بود، اما در این سال‌ها با طرح‌های خلاقانه و نوآورانه رو به رو هستیم و امسال نیز در قالب نمایشگاه، جریان طراحی لباس در ایران جدی شده است و طراحی لباس ماهیت قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مناطق ایران در طرح لباس استفاده کنیم گفت: جشنواره مد و لباس فجر امسال با حوزه مکران نسبت برقرار کرد و طراحی‌های موجود نیز قابلیت تعمیم و استفاده را دارد و با این فضای موجود می‌توان الهاماتی برای خلاقیت‌های جدید گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نگاه می‌تواند در سراسر کشور برای همه جشنواره‌ها ادامه پیدا کند و جریان نوآورانه و بسیار خلاقانه را ادامه داد تا به تولید انبوه برسیم.

برچسب‌ها:

نظر شما