شناسهٔ خبر: 31315233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

17 طرح عمرانی و راهسازی استان مرکزی به بهره برداری رسید

اراک - ایرنا - 17 طرح عمرانی، راهسازی استان مرکزی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهر سازی، استاندار و جمعی از مدیران اجرایی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 10 کیلومتر از باند دوم جاده اراک - فرمهین با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال به عرض 11 متر و 30 سانتیمتر و ضخامت روسازی 57 سانتیمتر یکی از طرح های افتتاح شده است.
بهره برداری از تقاطع غیر همسطح اراک - فرمهین به طول 650 متر و عرض 22 متر و 30 سانتیمتر با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال نیز امروز زیر بار ترافیک رفت.
حجم خاکبرداری انجام شده در این طرح 182 هزار متر مکعب، خاکریزی 56 هزار متر مکعب، بتن ریزی 18 هزار متر مکعب، زیر سازی 6 هزار متر مکعب، آسفالت سه هزار و 700 تن و یک دستگاه پل بزرگ بوده است.
کاهش زمان سفر و تسهیل در ترافیک عبوری، کاهش تصادف، بهبود ایمنی راه ، دسترسی سریع به مراکز اقتصادی در غرب کشور و صرفه جویی در مصرف سوخت از جمله مزایای ایجاد این تقاطع غیرهم سطح برون شهری است.
طرح 528 واحدی سپاس کوی کوثر اراک نیز با زیر بنای 57 هزار و 695 متر مربع، زیر بنای مفید 48 هزار و 110 متر مربع و در 9 بلوک 12 طبقه با حضور وزیر راه و شهر سازی به بهره برداری رسید.
بهره برداری همزمان از 14 طرح روشنایی در نقاط پر حادثه استان مرکزی شامل روشنایی جاده اراک- فرمهین به طول چهار هزار و 500 متر با اعتبار 12 هزار میلیون ریال، روشنایی پیچ پنجعلی جاده اراک - توره به طول 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیون ریال و روشنایی جاده دلیجان - محلات به طول 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیون ریال نیز در این سفر با حضور وزیر راه وشهرسازی رونمایی شد.
طرح روشنایی تقاطع خان آباد جاده ساوه - بوئین زهرا به طول یکهزار و 200 متر با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیون ریال، طرح روشنایی جاده ساوه - تهران قدیم به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال، طرح روشنایی فرنق جاده خمین الیگودرز به طول یکهزار و 500 متر با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال و روشنایی تقاطع دودهک جاده سلفچگان - دلیجان به طول 700 متر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 250 میلیون ریال در این سفر به بهره برداری رسید.
همچنین روشنایی سه راهی شهراب جاده فرمهین - آشتیان، تقاطع پرندک جاده ساوه - تهران، تقاطع ازنوجان جاده خمین - محلات، پیچ حادثه خیز محمود آباد جاده آشتیان - راهجرد، تقاطع شیرین آباد جاده فرمهین - خنجین، تقاطع عنبرته جاده اراک - ازنا و طرح روشنایی گردنه محمد آباد جاده خنداب - ملایر نیز امروز در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی به بهره برداری رسید.
در سفر یک روزه سفر وزیر راه و شهر سازی به استان مرکزی از تقاطع غیر همسطح سنجان با 15 دهانه شامل 13 دهانه 24 متری و 2 دهانه 40 متری بازدید شد.
قرارداد اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد ریال از بهمن ماه سال 93 آغاز و با 20 درصد پیشرفت فیزیکی چهار پایه و دیوار رمپ شمالی در یک سمت این تقاطع اجرا شده است.
وزیر راه و شهر سازی در جریان سفر به استان مرکزی ضمن بهره برداری از 17 طرح راهسازی، عمرانی و روشنایی جاده ها از طرح تعریض جاده آهنگران ساروق - کمیجان و ایجاد راه روستایی وفس - آقچه قلعه نیز بازدید کرد.
طرح تعریض 52 کیلومتر از جاده آهنگران ساروق - کمیجان از خرداد ماه امسال آغاز شده است و 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهره برداری از 26 کیلومتر این جاده آغاز شده و چهار کیلومتر در دست اجرا و 22 کیلومتر باقی مانده است که تکمیل آن نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است.
طرح جاده راه روستایی وفس - آقچه قلعه به طول 30 کیلومتر از خرداد ماه امسال آغاز شده است و با 10 درصد پیشرفت در حال اجراست.
بازدید از طرح 226 واحدی مسکن امید در کوی سجادیه اراک، بازدید از روند اجرایی آزاد راه اراک - خرم آباد، بازدید از جاده اراک - خنداب - کمیجان و بازدید از جاده کمیجان - آهنگران و دیدار مردمی با مردم کمیجان از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان است.
وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در شهرستان ساوه و زرندیه از برخی از محورهای این حوزه بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان این شهرستان ها، برخی مشکلات و مطالبات مورد پیگیری قرار گرفت.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
1955/6013/

نظر شما